کد خبر: 612426
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۲ ۱۶:۲۰:۱۳
| |

ریشه یابی انسیه خزعلی از عدم فرزندآوری:

زوج‌ها پول دارند اما بچه نمی‌خواهند!

معاون امور زنان ابراهیم رئیسی می‌گوید کمتر از 30 درصد دلایل بچه‌دار نشدن زوج ها اقتصادی است.

زوج‌ها پول دارند اما بچه نمی‌خواهند!
کد خبر: 612426
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۲ ۱۶:۲۰:۱۳

انسیه خزعلی امروز، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در نشست فعالان حوزه زنان و خانواده که روز جمعه در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، گفته است که در پیمایشی که در خصوص فرزندآوری انجام شده، کمتر از ۳۰ درصد از دلایل عدم فرزندآوری، اقتصادی بوده، بیشتر آن فرهنگی، نوع نگاه به زندگی، نوع توقع از زندگی و مصلحت‌اندیشی شخصی است. یکی از کارهایی که برخی گروه‌ها انجام می‌دهند تغییر نگرش است: به طور مثال جمعیت نفس در زمینه تغییر نگرش سقط جنین فعالیت دارد. 

او همچنین گفته است که زیست عفیفانه در استان خراسان رضوی و چند استان مجاور در حال آموزش است تا مربیان آموزش و پرورش بتوانند آموزش‌ها را انجام دهند.

خزعلی همچنین تاکید کرده است که مادران و پدران باید در جریان مسائل سبک زندگی فرزندان خود قرار گیرند و سواد رسانه باید برای والدین بیان شود تا از مسائلی که هویت دختران ما را تهدید می‌کند جلوگیری کنیم.

او از راه اندازی قرارگاه دختران در شهر تهران نیز خبر داده و گفته است که برای مناسبت روز دختر قرارگاه دختر را در تهران ایجاد کردیم. جشن‌هایی را در تهران و همه استان‌ها خواهیم داشت. امسال رونمایی از ویترین دختران را داریم که در این ویترین همه نیازهایی که دارند را دریافت می‌کنند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده همچنین گفته است که  اگر بتوانیم در مسیر ازدواج آسان حرکت کنیم، تسهیل و تسریع شده و از تجمل‌گرایی دور خواهد شد. رهبر معظم انقلاب به دوری از اسراف و تجملگرایی تاکید دارند در چند موردی که رهبر معظم انقلاب فرمودند بیان کردند که بیش از ۷۰ درصد تجملگرایی به بانوان بازمی‌گردد!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها