کد خبر: 611865
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۹ ۱۷:۲۰:۰۰
| |

سوال روزنامه اطلاعات از دولت: از چه می‌ترسید که آمارهای اقتصادی را شفاف منتشر نمی‌کنید؟

روزنامه اطلاعات نوشت: باید پرسید دولت از چه می ترسد که آمارهای اقتصادی را منظم وشفاف منتشر نمی کند؟شاید هم فکر می کند حبس کردن گزارش رشد تورم، جلوی آشکار شدن آن را می گیرد؟

سوال روزنامه اطلاعات از دولت: از چه می‌ترسید که آمارهای اقتصادی را شفاف منتشر نمی‌کنید؟
کد خبر: 611865
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۹ ۱۷:۲۰:۰۰

روزنامه اطلاعات از عدم شفافیت و پنهان‌کاری دولت در ارائه آمار انتقاد کرده و به کنایه نوشته خلاقانه‌ترین ابزار دولت برای مهار تورم مخفی‌کردن واقعیت است!

به گزارش اطلاعات، یکی از خلاقانه ترین روش های مورد استفاده دولت برای مهار تورم و حل برخی دیگر ازمهمترین مسایل اقتصادی کشورکه این روزها فعالانه توسط برخی دستگاه ها دنبال می شود، سانسور و سکوت درباره انتشار آمارمربوطه است؛ با این انگیزه که لابد خاطرجامعه از بابت رشد برخی شاخص ها پریشان وآشفته نشده یا مسئله از یادها محو شود ومحو بماند. باید پرسید دولت از چه می ترسد که آمارهای اقتصادی را منظم وشفاف منتشر نمی کند؟شاید هم فکر می کند حبس کردن گزارش رشد تورم، جلوی آشکار شدن آن را می گیرد؟ به علاوه باید سوال کرد هدف دولت از این پنهان کاری چیست؟آیا می خواهد برای تداوم رشد نرخ تورم یا بهای مسکن سرزنش نشود؟ شاید هم گمان می کند گذشت زمان گرد فراموشی روی موضوع می پاشد ومنتقدین از پرسیدن خسته وبی خیال موضوع می شوند؟

روزنامه اطلاعات سپس تاکید کرده است: درپاسخ به تمام این احتمالات باید گفت مسئله با پاک کردن صورت مسئله حل نمی شود و اینکه دولت محترم خود را به ندیدن ونشنیدن هر پدیده اقتصادی کف جامعه بزند. حقیقت ماجرا همین حالا هم آشکار است ومردم وخرد جمعی همه واقعیت راجلوتر از دولت می دانند اما نکته مهم برای دولت دراین میان،قضاوت جمعی درباره صداقت وپایبندی به شفافیت وبه ویژه مسئله اعتماد است؛ یعنی مردم می پرسند مبادا خلاقانه ترین ابزار دولت برای مهار تورم مخفی کردن واقعیت باشد؟

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها