کد خبر: 609461
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۶ ۱۸:۴۰:۲۶
| |

صدای همشهری هم از گرانی و کمبود مرغ درآمد!

روزنامه همشهری نوشت: سؤال این‌ است که چرا با وجود قابل پیش‌بینی بودن افزایش تقاضا در عید و ‌ماه مبارک رمضان، تدابیر لازم برای حل این مشکلات و کنترل وضعیت بازار ازسوی مسئولان امر اندیشیده نشد؟

صدای همشهری هم از گرانی و کمبود مرغ درآمد!
کد خبر: 609461
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۶ ۱۸:۴۰:۲۶

روزنامه همشهری از کمبود و گرانی مرغ انتقاد کرده و پرسیده چرا با وجود قابل‌ پیش‌بینی بودن این اتفاق، تدابیر لازم اندیشیده نشد؟

به گزارش همشهری، قیمت مرغ در فروشگاه‌های سطح شهر به کیلویی 90هزار تومان رسیده و شکایت شهروندان از کمبود مرغ در قصابی‌ها و فروشگاه‌های پروتئینی روزبه‌روز بیشتر می‌شود. مشاهدات خبرنگاران همشهری حاکی از آن است که در میادین میوه و تره‌بار نیز که مرغ گرم کامل با قیمت مصوب کیلویی 63هزار تومان عرضه می‌شود، صف‌ خرید اول وقت طولانی است و سهمیه توزیعی در بیشتر میادین اغلب تا ظهر به اتمام می‌رسد.

این روزنامه نوشته است: کاهش جوجه‌ریزی در ماه‌های پایانی سال گذشته و مشکلات جدید در زمینه ترخیص نهاده‌های طیور ازجمله نامشخص بودن رقم ارزش‌افزوده واردات کالاهای اساسی در سال1402، از سوی مسئولان صنفی به‌عنوان2عامل اصلی کاهش عرضه و افزایش قیمت مرغ از نخستین روزهای سال جدید معرفی شده‌اند، اما سؤال این‌ است که چرا با وجود قابل پیش‌بینی بودن افزایش تقاضا در عید و ‌ماه مبارک رمضان، تدابیر لازم برای حل این مشکلات و کنترل وضعیت بازار ازسوی مسئولان امر اندیشیده نشد تا مرغی که 3‌ماه پیش 10هزار تومان زیر نرخ مصوب و با قیمت کیلویی 50هزار تومان به فروش می‌رسید، حالا به نزدیک دوبرابر این رقم برسد و همان هم به‌سختی در دسترس مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها