کد خبر: 609262
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۵ ۲۲:۲۰:۲۳
| |

اعتراض روزنامه جوان به معضل بازار مرغ؛ سفره مردم با لجبازی آقایان به خطر افتاده

روزنامه جوان نوشت: بازار مرغ در وضعیتی قرار گرفته که دولت برای تأمین مرغ سبد خانوار باید از مرغداران حمایت کند تا مشکل در ۴۵ روز آتی برطرف شود، نه اینکه با بگیر و ببندد و چوب و چماق مرغدار تهدید شود و سفره مردم با لج‌ولجبازی آقایان به خطر بیفتد.

اعتراض روزنامه جوان به معضل بازار مرغ؛ سفره مردم با لجبازی آقایان به خطر افتاده
کد خبر: 609262
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۵ ۲۲:۲۰:۲۳

افزایش قیمت مرغ و کمیاب شدن آن در بازار صدای روزنامه نزدیک به سپاه را هم در‌آورد و این روزنامه به اعتراض نوشت: با بگیروببند و چوب‌وچماق و تهدید مرغدار مشکل مردم حل نمی‌شود.

به گزارش جوان، متأسفانه پیش‌بینی فعالان بازار از وضعیت بازار مرغ در فروردین و اردیبهشت ماه درست از آب درآمد. مرغ گرمی که قیمت مصوبش باید ۶۳‌هزار تومان باشد، اکنون در بازار کمیاب شده و به ۸۵ تا ۹۰‌هزار تومان رسیده است. در مقابل مرغ منجمد ایرانی کیلویی ۶۳‌هزار تومان و منجمد ترکیه‌ای ۴۵‌هزار تومان به فروش می‌رسد. اکنون بازار مرغ در وضعیتی قرار گرفته است که دولت برای تأمین مرغ سبد خانوار باید از مرغداران حمایت و نهاده‌های مورد نیازشان را تأمین کند تا مشکل در ۴۵ روز آتی برطرف شود، نه اینکه با بگیر و ببندد و چوب و چماق مرغدار تهدید شود و سفره مردم با لج‌ولجبازی آقایان به خطر بیفتد.

این روزنامه در ادامه به انتقاد نوشته است: خبر‌های رسیده حاکی است سرپرست جدید وزارت جهاد کشاورزی به حمایت، تشویق و ترغیب مرغداران به جوجه‌ریزی و تأمین سبد معیشت مردم اعتقادی ندارد، زیرا در مدت دو هفته گذشته تلاش کرده است با بگیر و ببند و تهدید مرغداران مشکل بازار مرغ را حل کند. به گفته فعالان بازار به دستور آقامیری مرغدارانی که در اسفند ماه جوجه‌ریزی نکرده‌اند، باید شناسایی، جریمه و توبیخ شوند. همچنین بازرسانی در هفته پایانی ماه رمضان روانه استان‌ها شدند تا با کم‌فروشی و گران‌فروشی مبارزه کنند. آیا مرغداری که تعطیل کرده و مرغی برای عرضه ندارد، می‌شود توبیخ کرد؟ آن زمان که مرغ روی دست مرغداران مانده بود و وزارت جهاد کشاورزی مدام از تخلف مرغداران و افزایش جوجه‌ریزی برخلاف آمار و ارقام این وزارتخانه سخن می‌گفت، فکر نوروز و ماه رمضان نبود؟ 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها