کد خبر: 608250
|
۱۴۰۲/۰۱/۳۰ ۱۶:۴۱:۱۶
| |

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت خبر داد

واردات خودروهای کارکرده در دولت تصویب شد

سخنگوی دولت از تصویب لایحه پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای کنترل افزایش قیمت واحدهای مسکونی خبر داد.

 واردات خودروهای کارکرده در دولت تصویب شد
کد خبر: 608250
|
۱۴۰۲/۰۱/۳۰ ۱۶:۴۱:۱۶

به گفته سخنگوی دولت، امروز لایحه‌ای به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی به منظور کنترل افزایش قیمت‌های خرید، فروش و اجاره منازل مسکونی به تصویب رسید.

به گزارش مهر، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت ظهر امروز  در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: امروز همچنین لایحه‌ای به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی به منظور کنترل افزایش قیمت‌های خرید، فروش و اجاره منازل مسکونی به تصویب رسید. اجرای بخش زیادی از پیشنهاد وزارت راه به مجموعه‌های دولتی بازمی‌گردد.

وی بیان کرد: بر اساس این مصوبه لایحه‌ای به منظور اخذ مالیات از انجام معاملات مکرر نسبت به واحدهای مسکونی با اراضی با کاربری مسکونی تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود. البته این موضوع مربوط به ساخت یا اقدامات اقتصادی نمی‌شود و صرفاً مربوط به معاملات متعدد است.

سخنگوی دولت بیان کرد: برای نقل و انتقال‌های کمتر از یک سال تا سقف ۵ سال سقف مالیات ۶۰ درصدی و کف مالیات ۲۰ درصدی در نظر گرفته شده است که جزئیات آن بعد از ارسال برای مجلس شورای اسلامی قابل بررسی و بهره‌برداری خواهد بود.

وی همچنین درباره مصوبه هیئت دولت برای واردات خودرو گفت: مطابق پیشنهاد صرفاً آخرین مدل‌های خودرو امکان واردات ندارند بلکه خودروهایی که از نظر سازمان استاندارد و محیط زیست استانداردهای روز کشور و یا استانداردهای معادل‌سازی شده جهان با استانداردهای روز کشور را دارند بتوانند بدون محدودیت‌های قبلی وارد کشور شوند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها