کد خبر: 606275
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۰ ۱۵:۵۵:۲۸
| |

ابراهیم رییسی رییس‌جمهور مطرح کرد

نقش مهم اصناف در کوتاه کردن دست دلال‌ها از نظام توزیع

ابراهیم رییسی رییس‌جمهور معتقد است تشکل‌های صنفی بهتر از هرکس دیگری می‌توانند دست جریان دلالی از تامین و توزیع را قطع کنند.

نقش مهم اصناف در کوتاه کردن دست دلال‌ها از نظام توزیع
کد خبر: 606275
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۰ ۱۵:۵۵:۲۸

به گفته رئیس‌جمهور، دست جریان دلالی باید از نظام تأمین و توزیع قطع شود و خود تشکل‌های صنفی بهتر از هرکس دیگری می‌توانند در این راستا ایفای نقش کنند.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور عصر شنبه در نشستی صمیمی با جمعی از نمایندگان اصناف، اتحادیه‌ها و بازاریان که با ضیافت افطار پایان یافت، حمایت از اتحادیه‌ها و اصناف را سیاست اصولی دولت مردمی دانست و بر مشارکت مؤثر بخش خصوصی در اقتصاد به‌عنوان راهکار اساسی تحقق شعار سال تأکید کرد.

 

رئیسی گفت: اعتقاد راسخ داریم که دست جریان دلالی باید از نظام تأمین و توزیع قطع شود و باور داریم که خود تشکل‌های صنفی بهتر از هر کس دیگری می‌توانند در این راستا ایفای نقش کنند.

وی همچنین با اشاره به درخواست‌های مطرح‌شده برای پرهیز از قیمت‌گذاری‌های دستوری، خاطرنشان کرد: آنچه در سیاست‌های دولت محوریت دارد جلوگیری از اجحاف به تولیدکننده و مصرف‌کننده است و میدان دادن به اتحادیه‌ها و اصناف می‌تواند علاوه بر تنظیم بازار و جلوگیری از وارد شدن اجحاف به هر یک از ارکان تولید و مصرف، باعث برخورد مؤثر با واسطه‌ها به‌عنوان برهم‌زنندگان نظام تأمین و توزیع نیز بشود.

رئیسی همچنین با اشاره به طرح درخواست استمهال تسهیلاتی که تولیدکنندگان پس از آغاز اجرای طرح مردمی شدن یارانه‌ها دریافت کرده بودند، اضافه کرد: استمهال این تسهیلات و نیز تأمین سرمایه در گردش برای تولیدکنندگان از موارد قابل بررسی است که رئیس‌کل بانک مرکزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت آن را پیگیری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه علی‌رغم همه تحریم‌ها و دشمنی‌ها ذخایر ارزی کشور خوب و قابل اتکا است، تخصیص به‌موقع ارز و ثبات قیمت آن را از جمله مسائل مهمی دانست که دولت باید در این دو زمینه از تولید و تأمین کنندگان کالاهای اساسی و مواد اولیه حمایت کند.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با تأکید به اینکه سامانه‌های نظارتی جایگزین اتحادیه‌ها و اصناف نخواهند بود، بلکه امکانی برای تسهیل جمع‌آوری، جمع‌بندی و ارائه اطلاعات هستند، اضافه کرد: مسئولیت اصلی در عرصه نظارت بر فعالیت‌های اقتصادی به‌عهده نیروهای انسانی کارآمد و صاحب تجربه‌ای است که در میدان عمل آب‌دیده شده و مورد اعتماد اصناف قرار گرفته و اینک به‌عنوان نماینده اصناف و مشاغل مختلف به عضویت اتحادیه‌های صنفی درآمده‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها