کد خبر: 605578
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۶ ۱۶:۳۹:۴۲
| |

سهراب سهرابی، مجری طرح گندم کشور خبر داد

خریداری 8.5 میلیون تن گندم در سال جاری

به گفته مجری طرح گندم، با ادامه شرایط مناسب بارش، دما و رطوبت در فروردین و اردیبهشت، حدود ۸ تا ۸.۵ میلیون تن گندم توسط دولت و بخش خصوصی از کشاورزان خریداری شود.

خریداری 8.5 میلیون تن گندم در سال جاری
کد خبر: 605578
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۶ ۱۶:۳۹:۴۲

سهراب سهرابی، مجری طرح گندم کشور گفت: سال گذشته ۷.۲ میلیون تن گندم توسط دولت خرید تضمینی و حدود ۳۰۰ هزار تن خرید توافقی توسط بخش خصوصی صورت گرفت.

به گزارش مهر، وی سطح زیرکشت گندم آبی و دیم کشور در سال زراعی جاری را ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار هکتار عنوان کرد و اظهار داشت: نخستین برداشت گندم از استان‌های جنوبی سیستان و بلوچستان و هرمزگان آغاز شده و در هفته‌های آینده در استان‌هایی همچون جنوب کرمان، بوشهر، فارس، ایلام و خوزستان برداشت این محصول را خواهیم داشت.

سهرابی با اشاره به شرایط بارندگی در کشور گفت: در سال زراعی جاری بر اساس گزارش‌های سازمان هواشناسی، متوسط بارش‌های کشور، ۱۵۰ میلی‌متر است که نسبت به بلندمدت ۱۵.۵ درصد کاهش و نسبت به سال گذشته نزدیک به ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: از مجموع استان‌های کشور نزدیک به ۷ استان بیش از بلندمدت و ۱۴ استان نیز بیش از سال گذشته بارندگی داشتند و این بررسی نشان می‌دهد شرایط بارش در همه استان‌ها خوب نیست.

وی گفت: با وجود شرایط جوی و تغییرات آب و هوایی، اقداماتی از سوی وزارت جهاد کشاورزی و استان‌های کشور برای حمایت از کشاورزان و تولید گندم انجام شده است به طوری که در سال زراعی جاری، ۳۲۰ هزار تن بذر اصلاح شده و گواهی شده توزیع شد که نسبت به سال زراعی گذشته ۱۰۰ هزار تن افزایش نشان می‌دهد.

وی گفت: کشاورزان قراردادی همچنین به ازای هر تن گندم تحویلی به مراکز خرید تضمینی ۱۰۰ هزار تومان کرایه حمل دریافت می‌کنند.

سهرابی، سطح زیر کشت گندم قراردادی در سال زراعی گذشته را ۲۵۰ هزار هکتار عنوان کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها