کد خبر: 605324
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۵ ۱۲:۱۷:۴۸
| |

چرا شورای رقابت با عرضه خودرو در بورس مخالف است؟

اسماعیل شجاعی، سخنگوی شورای رقابت گفت: شورای رقابت با عرضه خودرو در بورس مخالف است. شورا با هدف رعایت نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده تصمیم گیری می‌کند و در عرضه خودرو در بورس نفع مصرف‌کننده رعایت نمی‌شود چراکه قیمت‌‌ها در بورس به شکل مزایده‌ای تعیین می‌شوند.

چرا شورای رقابت با عرضه خودرو در بورس مخالف است؟
کد خبر: 605324
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۵ ۱۲:۱۷:۴۸

اسماعیل شجاعی درباره ابلاغ قیمت‌های جدید خودرو اظهار داشت: یکی از دستورات جلسه امروز بررسی قیمت‌های خودرو است. البته شورای رقابت قیمت‌گذار نیست بلکه درباره قیمت‌ خودرو تصمیم می‌گیرد و سیاست‌گذاری می‌کند. بنابراین اعلام قیمت‌های جدید بر عهده وزارت صمت است.

به گزارش ایلنا، وی تاکید کرد: وزارت صمت قیمت‌های جدید و پیشنهادات درباره قیمت‌های خودرو را در جلسه با اعضای شورای رقابت مطرح می‌کند و شورا این قیمت‌ها و پیشنهادات را مورد بررسی قرار خواهد داد.

سخنگوی شورای رقابت درباره فرمول تعیین قیمت خودرو گفت: شورا درباره فرمول و محاسبه قیمت خودرو مصوباتی داشته که مبنای قیمت‌گذاری همان مصوبات است اما به طور کلی فرمول قیمت گذاری بر مبنای قیمت تمام شده خودرو، هزینه تمام شده تولید و بررسی قیمت سه مدل خوروی مشابه خارجی خواهد بود و براساس نظم محاسباتی انجام می‌شود که اگر این محاسبات به شورا اعلام شود، شورا درباره آن در جلسه تصمیم می‌گیرد.

شجاعی درباره احتمال عرضه خودرو در بورس کالا ادامه داد: شورای رقابت با عرضه خودرو در بورس مخالف است. شورا با هدف رعایت نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده تصمیم گیری می‌کند و در عرضه خودرو در بورس نفع مصرف‌کننده رعایت نمی‌شود چراکه قیمت‌‌ها در بورس به شکل مزایده‌ای تعیین می‌شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها