قیمت جدید خودروهای پرطرفدار توسط شورای رقابت چقدر خواهد بود؟

روزنامه دنیای اقتصاد لیستی از قیمت جدید خودروها تهیه کرده است.

قیمت جدید خودروهای پرطرفدار توسط شورای رقابت چقدر خواهد بود؟
کد خبر: 601044
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۶ ۱۸:۴۰:۱۹

روزنامه دنیای اقتصاد بر اساس خبری مبنی بر رشد ۳۰ تا ۸۰ درصدی قیمت جدید خودروها توسط شورای رقابت، قیمت مدل‌های پرطرفدار بازار را پیش‌بینی کرده است.

به گزارش دنیای اقتصاد: درحالی‌که گفته می‌شود به‌زودی قیمت‌های جدید خودرو توسط شورای رقابت اعلام خواهد شد، روز گذشته یک مقام رسمی در انجمن قطعه‌سازان خبر از رشد احتمالی ۳۰ تا ۸۰درصدی قیمت‌ها داد. با توجه به بازه اعلامی بیگلو برای رشد قیمت خودرو و با فرض صحت آن می‌توان برآوردی از قیمت جدید محصولات خودروسازان داشت.

این روزنامه در ادامه قیمت‌های کارخانه‌ای خودروها را پیش‌بینی کرده است که در ادامه می‌آید: 

پژو پارس سال که اکنون با قیمت کارخانه‌ای ۱۶۵میلیون و ۸۶۲هزار تومان فروخته می‌شود اگر ۳۰درصد افزایش قیمت پیدا کند، بهای آن به ۲۱۵میلیون و ۶۳۲هزار تومان می‌رسد اما اگر قیمت آن با رشد ۸۰درصدی همراه باشد به ۲۹۸میلیون و ۵۵۱هزار تومان می‌رسد. اگر بین دو قیمت میانگین بگیریم به رقم ۲۵۷میلیون و ۸۵هزار تومان می‌رسیم.

پژو ۲۰۶ تیپ ۳  قیمت این مدل ۱۸۱میلیون و ۵۲۹ هزار تومان بود؛ حال اگر ۳۰درصد رشد قیمت داشته باشد می‌توانیم بهای ۲۳۵میلیون و ۹۷۸هزار تومان را برای آن متصور باشیم. اما اگر سقف رشد قیمت احتمالی را در نظر بگیریم می‌توانیم بگوییم با ۸۰درصد رشد قیمت، بهای این خودرو به ۳۲۶میلیون و ۷۵۲هزار تومان می‌رسد؛ میانگین این دو رقم نیز روی ۲۸۱میلیون و ۳۶۵هزار تومان می‌ایستد.

پژو ۲۰۷ دنده‌ای اکنون به قیمت ۲۱۵میلیون و ۷۹۴هزار تومان فروخته می‌شود. اگر نرخ این خودرو ۳۰درصد افزایشی باشد به ۲۸۰میلیون و ۷۹۴هزار تومان و اگر ۸۰درصد رشد داشته باشد به ۳۸۸میلیون و ۷۹۲هزار تومان می‌رسد. قیمت میانگین بین این کف و سقف نیز ۳۳۴میلیون و ۷۹۳هزار تومان است.

 سمند از آذرماه سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۵۸میلیون و ۲۸۸هزار تومان قیمت‌گذاری شده است اما با رشد ۳۰ و ۸۰درصدی می‌تواند به ترتیب ۲۰۵میلیون و ۶۹۶هزار تومان و ۲۸۴میلیون و ۸۱۰هزار تومان قیمت بخورد که میانگین آن روی ۲۴۵میلیون و ۲۵۳هزار تومان می‌ایستد. 

کوییک دنده‌ای این خودرو اکنون ۱۶۸میلیون و ۲۴۲هزار تومان قیمت دارد که با ۳۰درصد رشد به ۲۱۸میلیون و ۷۱۴هزار تومان و با ۸۰درصد رشد به ۳۰۲میلیون و ۸۳۵هزار تومان می‌رسد که میانگین آن ۲۶۰میلیون و ۷۷۴ هزارتومان خواهد بود. 

ساینا  اکنون قیمت آن ۱۶۹میلیون و ۹۹۸هزار تومان است که با ۳۰ و ۸۰درصد رشد قیمتی به ترتیب می‌تواند به ۲۲۰میلیون و ۹۹۷هزار تومان و ۳۰۵میلیون و ۹۹۶هزار تومان با میانگین قیمتی ۲۶۳میلیون و ۴۹۶هزار تومان برسد. 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها