کد خبر: 600845
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۵ ۱۹:۳۰:۱۷
| |

روزنامه دولت پیش‌بینی کرد: قیمت دلار تا پایان سال ۴۵ هزار تومان می‌شود

روزنامه ایران نوشت: افزایش اختیارات بانک مرکزی در مهار ارز می‌تواند نرخ دلار را بیشتر از این کاهش دهد و حتی شاهد ورود دلار به کانال ۴۵ هزار تومانی هم باشیم.

روزنامه دولت پیش‌بینی کرد: قیمت دلار تا پایان سال ۴۵ هزار تومان می‌شود
کد خبر: 600845
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۵ ۱۹:۳۰:۱۷

روزنامه دولتی ایران پیش‌بینی کرد قیمت دلار تا پایان سال در بازار آزاد به ۴۵ هزار تومان برسد.

به گزارش ایران، دلار در حالی دیروز وارد کانال ۵۲ هزار تومان شد که صرافی‌ها نیز دلار ۵۰ هزارتومانی به مردم‌ فروختند. بازار ارز روی خوش به تصمیم اخیر بانک مرکزی نشان داد. براساس این تصمیم، خرید منابع حاصل از صادرات شرکت‌های پتروشیمی عضو انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی و همچنین شرکت‌های زیرمجموعه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در چهارچوب تالار حواله ارز (تالار دوم سامانه نیما) توسط صرافی‌های تضامنی (غیربانکی) مجاز اعلام شد و همین خبر کافی بود تا روزگذشته نرخ دلار با کاهش قابل توجه وارد کانال ۵۲ هزار تومان شود.

این روزنامه در ادامه به نقل از کامران سلطانی‌زاده؛ دبیرکل کانون صرافان نوشت: تصمیم بانک مرکزی مبنی بر اینکه خرید ارز صادراتی پتروشیمی‌ها و معدنی‌ها از سوی صرافی‌های غیربانکی مجاز شد به‌تنهایی توانست روند قیمتی دلار را معکوس کند تا شاهد کاهش قیمت در بازار باشیم.این اتفاق در کنار افزایش اختیارات بانک مرکزی در مهار ارز می‌تواند نرخ دلار را بیشتر از این کاهش دهد و حتی شاهد ورود دلار به کانال ۴۵ هزار تومانی هم باشیم، اما نکته مهم اینجاست که نباید صرافی‌ها گلچین شوند و به تعداد محدودی صرافی مجوز معاملات بر بستر مرکز مبادله ایران در تالارهای اول و دوم داده شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها