کد خبر: 599648
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۸ ۱۶:۲۸:۳۱
| |

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت:

اطلاعات دقیق واردات خودرو محرمانه است

به گفته سخنگوی وزارت صمت با توجه به شرایط تحریم فعلاً نمی‌توانند اطلاعات دقیق را منتشر کنند.

اطلاعات دقیق واردات خودرو محرمانه است
کد خبر: 599648
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۸ ۱۶:۲۸:۳۱

ضوابط واردات خودرو هرروز عجیب‌تر می‌شود. هنوز پاسخ چرایی انباشت 50هزار میلیارد تومان داده نشده که امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت از محرمانه شدن اطلاعات دقیق واردات خودرو خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بلوکه‌کردن ۵۰ هزار میلیارد تومان برای خودروهای وارداتی که هنوز وجود خارجی ندارند. این آخرین نقشه وزارت برای سرمایه مشتریانی است که سال‌هاست منتظر خرید خودروی خارجی بودند.

مسئولان وزارت صمت برای فرار از پاسخ‌گویی موضوع واردات خودرو را هم در طبقه پرونده‌های محرمانه قرار داده‌اند و باز هم تحریم را به دستاویزی تبدیل کرده‌اند تا اقدام خود را توجیه کنند. آن‌ها می‌گویند که به دلیل تحریم‌ها بهتر است که فعلاً جزئیات واردات خودرو منتشر نشود.

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، گفت: به دلیل مقتضیات تحریم‌ها نمی‌توان همه اطلاعات را به صورت شفاف اطلاع‌رسانی کرد. اما متقاضیان اطمینان داشته باشند که در زمان ثبت‌نام اصلی همه اطلاعات در اختیارشان قرار خواهد گرفت. ضمن این که اکنون عرضه دو مدل خودرو چانگان قطعی شده است.

کارشناسان بارها اعلام کرده‌اند که پیش‌فروش این خودروها، آن هم با شرایط جدیدی که باید ۵۰۰ میلیون تومان برای شرکت در این طرح بلوکه شود، بسیار نادرست است و ممکن است تجربه تلخ سال ۹۷ برای مردم و مسئولان تکرار شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها