کد خبر: 599641
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۸ ۱۷:۲۳:۴۸
| |

مجتبی رضا‌خواه عضو کمیسیون برنامه و بودجه:

نرخ ارز در لایحه بودجه واقعی نیست

به گفته یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نرخ ارز در لایحه بودجه سال آینده واقعی نیست.

نرخ ارز در لایحه بودجه واقعی نیست
کد خبر: 599641
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۸ ۱۷:۲۳:۴۸

مجتبی رضاخواه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه در لایحه بودجه سال آینده قیمت نفت و میزان فروش نفت بالاتر از آنچه می‌توانیم بفروشیم پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: همچنین دولت در لایحه بودجه سال آینده قیمت ارز را پایین یعنی ۲۳ هزار تومان در نظر گرفته است.

به گزارش مهر، او گفت:بنده معتقدم تدوین بودجه به این صورت و برخلاف واقعیت‌ها عاقلانه نیست. ما هم باید قیمت ارز را واقعی در نظر گیریم و هم باید میزان فروش و قیمت فروش نفت در بودجه واقع‌بینانه در نظر گرفته شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توجیه دولت در این زمینه آن است که آنچه برای فروش نفت در لایحه بودجه سال آینده در نظر گرفته شده است، از لحاظ ریالی قابل تحقق خواهد بود اما ما فکر می‌کنیم که در نهایت این اتفاق نخواهد افتاد و اگر به چند سال اخیر رجوع کنیم، می‌بینیم که این اتفاق نیفتاده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان فروش روزانه نفت ما به طور متوسط حدود یک میلیون بشکه است، گفت: این در حالی است که در بودجه سال آینده میزان فروش نفت در روز یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در نظر گرفته شده است. به نظر می‌رسد که میزان فروش نفت و قیمت آن در بودجه با بیش‌برآوردی مواجه است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: درست نیست که نرخ ارز به صورت غیرواقعی پایین و قیمت نفت و میزان فروش نفت هم برخلاف احتمالات بالاتر در نظر گرفته شود. به نظر می‌آید دولت غیرشفاف عمل می‌کند، در حالی که دولت باید همه اعداد را در بودجه شفاف کند تا ما بدانیم چه اتفاقی می‌افتد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها