کد خبر: 527128
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۴ ۱۰:۲۰:۰۰
| |

محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه:

پیشنهاد کمیسیون بودجه مجلس درباره انضمام گزارش حسابرسی به بودجه شرکت‌های دولتی

سخنگوی کمیسیون بودجه مجلس گفت: یکی از پیشنهاد‌های کمیسیون این است که همراه بودجه شرکت‌های دولتی، گزارش حسابرسی از این شرکت‌ها هم باشد، تا زیان‌ده و یا سودده بودن آنها را بدانیم.

پیشنهاد کمیسیون بودجه مجلس درباره انضمام گزارش حسابرسی به بودجه شرکت‌های دولتی
کد خبر: 527128
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۴ ۱۰:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره شفافیت بودجه شرکت‌های دولتی اظهار داشت: بودجه شرکت‌های دولتی دو برابر بودجه عمومی دولت است که این امر نشان‌دهنده اهمیت رقم اعتبارات شرکت‌های دولتی است.

به گزارش فارس، وی افزود: شرکت ساختار خود را دارد که مجامع عمومی و حسابرس داشته و گزارش‌هایی در این باره وجود دارد و طبق قانون جزئیات تمامی شرکت‌ها ثبت و ضبط می‌شود و اگر کوتاهی در ارائه گزارشات صورت گیرد تخلف انجام شده است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: رسیدگی مجلس به بودجه شرکت‌های دولتی در سطح بالا بوده و کلان و عمومی است. اما به نظر می‌رسد که وظیفه مجلس در مورد بودجه شرکت‌‌های دولتی بایستی دقیق‌تر باشد و علاوه بر اینکه مجامع شرکت‌ها و بازرسان گزارش‌های خود را دارند مجلس هم بایستی ریزتر به موضوع بودجه شرکت‌‌های دولتی ورود کند البته این موضوع زمان زیادی را می‌طلبد.

مفتح گفت: کمیسیون برنامه و بودجه بایستی درباره نظارت بر بودجه شرکت‌های دولتی تجدیدنظر کرده و با روش‌های مختلف دقت بیشتری بر اعداد و ارقام این بودجه کند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: یکی از پیشنهادات آن است که بایستی همراه بودجه شرکت‌های دولتی گزارش حسابرسی از این شرکت‌ها هم وجود داشته باشد و اگر بنای تصویب بودجه شرکت‌های دولتی را داریم بایستی گزارشات حسابرسی آنها راهم مشاهده کنیم و زیان‌ده و یا سودده بودن آنها را بدانیم و در حقیقت بنا داریم تا از بررسی مجامع و بازرسین برای تصویب بودجه شرکت‌های دولتی کمک بگیریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها