کد خبر: 599300
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۷ ۲۰:۰۰:۳۴
| |

انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از «یکه‌تازی» دلار؛ مسئولان به جای دور زدن تحریم‌ها باید به فکر رفع تحریم‌ها باشند

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: معجزه فعلی اقتصاد کشور کاهش نرخ ارز است و این معجزه هم با ایجاد مراکز و سامانه‌های جدید رخ نمی‌دهد. مسئولان فراموش کرده‌اند انجام چنین اقداماتی باید در اولویت‌های بعدی باشد. اولویت‌ اصلی باید رفع تحریم‌ها باشد نه ایجاد سامانه‌ها برای دور زدن تحریم‌ها.

انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از «یکه‌تازی» دلار؛ مسئولان به جای دور زدن تحریم‌ها باید به فکر رفع تحریم‌ها باشند
کد خبر: 599300
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۷ ۲۰:۰۰:۳۴

روزنامه جمهوری اسلامی از یکه‌تازی قیمت ارز انتقاد کرده و به مسئولان یادآور شده به جای ایجاد سامانه برای دور زدن تحریم‌ها باید به فکر رفع تحریم‌ها باشند.

به گزارش جمهوری اسلامی، راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلای ایران در جهت سامان دادن به اوضاع بازار ارز معجزه‌ای از خود نشان نداد و همچنان قیمت دلار یکه تازی می‌کند. این روزها دیگر هیچ کارشناسی نمی‌تواند بگوید این رکوردزنی‌ها تا کجا پیش خواهد رفت و اسب سرکش نرخ دلار کی رام می‌شود. تا به حال قیمت دلار مرز 56 هزار تومان را هم رد کرده است و معلوم نیست نقطه توقف آن کجا باشد.

این روزنامه سپس یادآور شده است: کارشناسان ایجاد ثبات و سپس کاهش تدریجی نرخ ارز را برخلاف مسئولان در ایجاد سامانه‌ها یا دستورات خلق الساعه پی در پی و جدید نمی‌دانند. آنان معتقدند که باید گلوگاه‌های ورود ارز به کشور و همزمان راه ایجاد تعاملات بیشتر با دنیا را باز کرد.تحریم‌های بین‌المللی مسیر ورود و خروج ارز به کشور را مسدود و غیرشفاف کرده و بازار ارز از این قضیه آسیب می‌بیند. معجزه فعلی اقتصاد کشور کاهش نرخ ارز است و این معجزه هم با ایجاد مراکز و سامانه‌های جدید رخ نمی‌دهد. مسئولان فراموش کرده‌اند انجام چنین اقداماتی باید در اولویت‌های بعدی باشد و در ابتدا باید ورود ارز به کشور را آسان کرد. اولویت‌های اصلی در کشور ما درحال حاضر باید رفع تحریم‌ها باشد نه ایجاد سامانه‌ها برای دور زدن تحریم‌ها.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها