کد خبر: 598266
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۱ ۱۵:۰۴:۳۲
| |

رضا نواز سخنگوی جایگاه‌داران سوخت:

در طرح جدید بنزین، مردم سردرگم هستند و مسولان پاسخگو نیستند

روش‌های تازه منجر به افزایش مصرف بنزین آزاد در کشور می‌شود

به گفته سخنگوی جایگاه‌داران سوخت روش‌های جدید سوختگیری در استان‌های مختلف متفاوت شده و همین امر موجب سردگمی مردم شده‌است «اما هیچکدام از مسوولان پاسخگو نیستند.»

در طرح جدید بنزین، مردم سردرگم هستند و مسولان پاسخگو نیستند
کد خبر: 598266
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۱ ۱۵:۰۴:۳۲

سخنگوی جایگاه داران سوخت گفت: روش سوختگیری در هر استان با استان دیگر متفاوت شده و پاسخگویی مناسبی نیز از سوی مسئولان صورت نمی‌گیرد؛ این در حالی است که مواجهه اصلی مردم با جایگاه‌های سوخت است و انتقادها به مالکان و کارکنان جایگاه‌ها منتقل می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رضا نواز در خصوص ۴۰ لیتر شدن سقف سوختگیری در اصفهان با بیان اینکه تعدد اجرای طرح‌ها در حوزه مدیریت مصرف سوخت، منجر به سردرگمی مردم و جایگاه داران شده است، گفت: با توجه به سقف سوختگیری با کارت سوخت شخصی در برخی استان ها احتمال می‌دهیم در ماه‌های آینده این طرح در تهران هم اجرا شود.

نواز اضافه کرد: اصفهان در چند روز گذشته وارد فهرست استان‌هایی شده که عرضه‌ بنزین با روش جدیدی در آن‌ها انجام می‌شود. برآورد می‌شود که میانگین سقف سوختگیری هر خودرو در کشور، عددی بین ۳۰ تا ۴۰ لیتر برای هر بار است؛ طبیعتا در کلانشهرها و مسیرهای پرتردد، این عدد بیشتر است.

سخنگوی صنف جایگاه داران سوخت کشور ادامه داد: اکنون در اصفهان، مردم با کارت شخصی خود می‌توانند در هر بار که برای سوخت گیری مراجعه می‌کنند، ۴۰ لیتر سوخت دریافت کنند؛ در حالیکه این عدد، قبلا ۶۰ لیتر بوده است.

نواز گفت: سقف سوختگیری با کارت‌های آزاد موجود در جایگاه‌ها نیز از ۶۰ به ۳۰ لیتر کاهش پیدا کرده که به فاصله حدودا دو دقیقه، دوباره می‌توانند ۳۰ لیتر بعدی را سوخت گیری کنند.

سخنگوی جایگاه داران سوخت با تاکید بر این که ممکن است که طی ماه‌های آتی همین طرح در تهران هم اجرا شود، گفت: معتقد هستیم که میزان برداشت در هر بار سوختگیری نباید تغییر پیدا کند. پیش بینی ما این است که این اتفاق منجر به افزایش مصرف بنزین آزاد در کشور می‌شود، چون مجبور هستند که برای پر کردن باک خودرو، هم از کارت سوخت شخصی و هم از کارت جایگاه استفاده کنند. خصوصا در کلانشهرها، احتمالا صف‌ها بیشتر خواهد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها