کد خبر: 598224
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۱ ۱۲:۰۳:۳۹
| |

عبدالملکی منتقد دولت شد؛

دولت فکر اقتصاد مقاومتی نداشته باشد، کار پیش نمی‌رود

حجت عبدالملکی گفت: دولت فکر اقتصاد مقاومتی نداشته باشد، کار پیش نمی‌رود.

دولت فکر اقتصاد مقاومتی نداشته باشد، کار پیش نمی‌رود
کد خبر: 598224
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۱ ۱۲:۰۳:۳۹

حجت عبدالملکی در همایش اقتصاد «اقتصاد مقاومتی؛ از نظر تا عمل» به همت مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: مردم اقتصاد مقاومتی را مساوی با گرسنگی، نداری، بدبختی و فلاکت می‌دانند. می‌گویند تو را به خدا اجرای اقتصاد مقاومتی را متوقف کنید در صورتی که نمی‌دانند اجرا نمی‌شود.

به گزارش ایلنا، دبیر شورای عالی مناطق آزاد ادامه داد: اتفاقا شاخص من برای اقتصاد مقاومتی چاقی است، به مردم می‌گویم هر وقت احساس کردید در حال چاق شدن هستید، اقتصاد مقاومتی در حال اجرا شدن است.

وی با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی یک اقدام ویژه است، گفت: عیب کار اینجاست که اجرایی وجود ندارد در صورتی که اقتصاد مقاومتی حوزه اجرا است. یا این‌که اقدامی جدید است، یا اقدام با سرعت متفاوت است و هر کدام از این‌ها باشد اقتصاد مقاومتی است.

عبدالملکی با اشاره به این‌که جبهه‌های باید در حوزه اقتصاد مقاومتی شکل گیرد، عنوان کرد: جبهه اول علمی است، به تولید علم کاربردی احتیاج داریم و دانشگاه‌ها باید درگیر شوند. جبهه بعدی فرهنگی است تا اقتصاد مقاومتی به باور عمومی تبدیل شود. در حال حاضر مردم باور ندارند تورم ایجاد شده برای این است که اقتصاد مقاومتی اجرایی نمی‌شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر مردم اعتقاد و باور ندارند که تورم ایجاد شده برای این است که اقتصاد مقاومتی اجرایی نمی‌شود. جبهه دیگر سیاسی و مطالبه‌گری موثر است. باید مطالبه موثر باشد هرکس از خودش باید شروع کند، نه این‌که منتظر باشیم رئیس‌جمهور شویم یا رئیس‌جمهور بگوید چه کنیم.

دبیر شورای مناطق آزاد بیان کرد:اولین حوزه اجرایی است و هرکس هم از خودش باشد شروع کند، نه این‌که منتظر باشیم رئیس جمهور شویم یا رئیس جمهور بگوید چه کنیم

وی ادامه داد: نکته دیگر وجود آفت‌‌ها در امر اقتصاد مقاومتی است، اولین آن هم روزمرگی در دولت است. من معتقدم دولت نقش آتش‌نشان را دارد اینکه دلار و مرغ چند است که نمی‌شود. فرقی هم ندارد دولت و مقامات دولتی هم ندارد، دولت فکر اقتصاد مقاومتی نداشته باشد، کار پیش نمی‌رود.

عبدالملکی با بیان اینکه آفت بعدی عدم التزام بخشی از کارگزاران است که کم هم نیستند، بیان کرد: کاری که مرکز تحقیقات استراتژیک نهاد ریاست جمهوری باید انجام دهد این است که سند تولید نکند؛ چراکه سند زیاد داریم. همین الان سند تحول دولت اجرایی نمی‌شود و در خود هیات وزیران خلاف سند اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: وزیری که روی صندلی می‌نشیند دوست ندارد کسی حرفی به او بزند، خوشش نمی‌آید کسی هم چیزی بگوید دفعه بعدی طرف را به اتاقش راه نمی‌دهد، پس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری باید میزهای گفت‌وگوهای جدی اقتصاد مقاومتی ایجاد کند.

دبیر شورای مناطق آزاد تجاری بیان کرد: با یکسری معیارها مرکز بررسی‌ها عملکرد وزرا را با نگاه اقتصاد مقاومتی سنجش کند و ببیند کدام وزیر با این معیارها کار کرده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها