کد خبر: 597471
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ۲۱:۳۹:۵۷
| |

در پی جهش قیمت انواع مدل‌‌های آیفون پس از ممنوعیت واردات مطرح شد

دلیل گرانی آیفون کاهش تولید است نه ممنوعیت واردات!

آیفون پرومکس۱۳، ۱۱۰میلیون تومان

دقیقا بعد از ابلاغ سازمان توسعه تجارت به گمرک مبنی بر ممنوعیت واردات گوشی آیفون14 و مدل‌های بعد از آن بهایی این مدل‌های مختلف این برند مشهور با جهش قیمتی روبه‌رو شد. این درحالی است که یکی از مقامات صنفی بازار تلفن همراه می‌گوید این جهش قیمتی به‌سبب کاهش تولید است.

دلیل گرانی آیفون کاهش تولید است نه ممنوعیت واردات!
کد خبر: 597471
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ۲۱:۳۹:۵۷

درحالی قیمت انواع مدل‌های آیفون درست پس از ممنوعیت واردات آیفون14 چند برابر شد که دبیر انجمن واردکنندگان تلفن‌ همراه دلیل آن را کاهش تولید اعلام کرده‌است.

به گزارش تجارت نیوز: پس از اطلاعیه مدیرکل گمرک ایران مبنی بر ممنوعیت واردات مسافری و پستی آیفون ۱۴ و مدل‌های بعد از آن تا اطلاع ثانوی به نظر می‌رسد قیمت مدل‌های قبلی این برند با افزایش قیمت قابل توجهی مواجه شد.

براساس بررسی‌های همشهری قیمت انواع گوشی‌های آیفون۱۳ حاکی از افزایش ۶۰ تا ۱۰۰ درصدی قیمت به‌ویژه قیمت آیفون ۱۳ پرومکس است که تا ۱۱۰ میلیون تومان نیز در بازار قیمت می‌خورد؛ رقمی که نسبت به میانگین قیمت شهریورماه ۲ برابر است. قیمت آیفون۱۳پرومکس ابتدای آذر امسال ۵۴ تا ۵۵ میلیون تومان بود.

مهدی عبقری، دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی گفته بود افزایش قیمت آیفون بخاطر کاهش تولید است و ربطی به خبر ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ از رویه مسافری ندارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها