کد خبر: 597193
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۵ ۱۷:۵۵:۱۲
| |

سخنگوی وزارت صمت: مصاحبه تاریخ گذشته را منتشر کردند/ بلاتکلیفی آیفون 14

ممنوعیت تلفن همراه آیفون 14 در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته‌بود که با انتشار تصویر نامه‌ای مبنی بر ممنوعیت رجیستری آیفون‌های وارداتی مسافری و قانونی دوباره مورد توجه مردم قرار گرفته‌است.

سخنگوی وزارت صمت: مصاحبه تاریخ گذشته را منتشر کردند/ بلاتکلیفی آیفون 14
کد خبر: 597193
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۵ ۱۷:۵۵:۱۲

نامه‌ای مبنی بر ممنوعیت رجیستری گوشی‌های آیفون 14 مسافری در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شد که البته سخنگوی وزارت صمت آن را تکذیب کرد. این خبر شایعات مربوط به بخشنامه ممنوعیت این نوع گوشی دوباره برجسته شد. این درحالی است که تلفن‌‌های همراه در بازه قیمتی آیفون 14 بدون مشکب وارد می‌شوند.

به گزارش خبرآنلاین، امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت خبر عدم‌رجیستری گوشی‌های آیفون 14 مسافری را تکذیب کرد و گفت: متاسفانه مصاحبه تاریخ گذشته بنده را درمورد آیفون ۱۴ مجدد بازنشر کرده‌اند، قطعا هدف از این کار بهانه افزایش قیمت و اجحاف به مصرف‌کنندگان است.

او ضمن تاکید این نکته که «تا این لحظه هیچ تصمیمی برای رجیستری آیفون۱۴ گرفته نشده و مراقب کلاهبرداران باشید.» گفت:  وزارت صمت بخشنامه‌ای ابلاغ کرده که در آن واردات مسافری و پستی آیفون ۱۴ و مدل‌های بعد از آن تا اطلاع ثانوی ممنوع شده است.

در این نامه که به امضای علی وکیلی، مدیر کل دفتر واردات گمرک رسیده است اعلام شده آیفون ۱۴ و مدل‌های بعدی این برند از تاریخ یک اسفند ۱۴۰۱ از لیست کالاهای مجاز همراه مسافر و پستی ورودی به کشور خارج می‌شود.

همچنین دستور داده شده از ثبت اطلاعات گوشی‌های وارده در سامانه مسافری و پستی از این تاریخ خودداری شود و این ممنوعیت در مبادی ورودی و خروجی مسافری به کشور از طریق نصب بنر و سایر وسایل ارتباط جمعی اطلاع‌رسانی شود.  این ممنوعیت در حالی وضع شده است که واردات گوشی برندهای دیگر با قیمتی مشابه آیفون ۱۴ ممنوع نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها