کد خبر: 597422
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ۱۸:۳۰:۱۰
| |

اکبر پازوکی زییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی:

شرکت‌های لوازم خانگی مجوز افزایش قیمت نداشتند

قیمت فولاد کولر را گران کرد

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به افزایش قیمت‌های پلکانی لوازم خانگی، افزایش قیمت جدید در بازار لوازم خانگی را تکذیب کرد.

شرکت‌های لوازم خانگی مجوز افزایش قیمت نداشتند
کد خبر: 597422
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ۱۸:۳۰:۱۰

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران اکبر پازوکی با بیان اینکه هیچ کدام از شرکت‌ها برای افزایش قیمت اخیر مجوز افزایش ندارند گفت: باید سه ضلع تولید مواد اولیه، تولید لوازم خانگی و مصرف یا فروشنده کالا را با هم ببینیم. حرف فروشندگان این است که اگر طبق گفته تولیدکنندگان و سازمان صمت مواد اولیه امسال تا ۷۵ درصد بومی‌سازی شده و ایران هشتمین تولید کننده فولاد در جهان است، باید فولاد در بورس به قیمت دلار روز قیمت‌گذاری و به تولیدکننده عرضه شود. 

اکبر پازوکی افزود: اگر قرار است قیمت ثابت بماند دولت باید حداقل به مدت شش ماه تا یک سال ورق، فولاد، مواد پتروشیمی، رنگ و غیره را به قیمت ثابت به تولید کننده بدهد و قیمت ارز نیما را ثابت نگه دارد.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، شرکت کولرسازی یکی از دلایل اصلی افزایش ۶۰ درصدی قیمت را افزایش قیمت ورق از ۲۳ هزار تومان به نزدیک ۵۰ هزار تومان عنوان کرده است. هر کولر ۷۰۰۰ حدود هشت کیلو ورق نیاز دارد که قیمت آن چهار میلیون تومان است. همچنین قیمت موتور یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است و باید قیمت پمپ، کارگر، رنگ و غیره را در نظر گرفت.

پازوکی با بیان اینکه باید به این نکته اشاره کرد که با افزایش قیمت، هر روز قدرت خرید مردم کم می‌شود، تصریح کرد: حقوق کارمندان به اندازه تورم افزایش پیدا نکرده است‌. از طرف دیگر با وجود اینکه در این چهار سال که واردات لوازم خانگی ممنوع شده، کسبه سعی کردند سلیقه مردم که به کالای خارجی عادت کرده بودند را عوض کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها