کد خبر: 594631
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۱ ۱۶:۳۹:۰۰
| |

قیمت نفت کاهش یافت

با تقویت احتمال افزایش نرخ بهره و افزایش جریان نفت روسیه که تقاضا برای چین را تامین کرد، قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه کاهش یافت.

قیمت نفت کاهش یافت
کد خبر: 594631
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۱ ۱۶:۳۹:۰۰

با تقویت احتمال افزایش نرخ بهره و نیز افزایش جریان نفت روسیه که تقاضا برای چین را تامین کرد، قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه کاهش یافت.

​به گزارش فارس، به نقل از رویترز، هر بشکه نفت برنت باز یک دلار  و 13 سنت کاهش 83.77 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با یک دلار و 9 سنت کاهش 76.81 دلار معامله شد.

تینا تنگ، تحلیلگر بازار نفت گفت: «از آنجاییکه معاملات پیش از نشست بازارهای نفتی با تقویت ارزش دلار آمریکا همراه شده است، بازارهای نفتی با فشار کاهشی مواجه هستند.»

وی افزود، باوجود بازگشایی چین، چشم انداز تقاضا هنوز ثبات ندارد زیرا به نظر می رسد، صادرات روسیه تحت تاثیر تحریم ها قرار نگرفته است.

سرمایه‌گذاران انتظار دارند که بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در روز چهارشنبه 0.25 درصد و بانک مرکزی انگلیس و بانک مرکزی اروپا 0.50 درصد در روز پنج شنبه افزایش دهند.

هرچه نرخ بهره بالاتر برود، رشد اقتصاد جهان آهسته و تقاضا برای نفت تضعیف می‌شود.

بازار همچنین متوجه نشست آنلاین وزرای کشورهای عضو اوپک و هم پیمانانشان موسوم به اوپک پلاس در اول فوریه است.

احتمالا در این نشست پیشنهاد می شود که این گروه به سیاست فعلی خود در زمینه تولید نفت ادامه دهند.

اوپک پلاس در ماه اکتبر توافق کردند که از ماه نوامبر 2022 تا پایان سال 2023 روزانه 2 میلیون بشکه در روز یا حدود 2 درصد از تقاضای جهانی از تولید خود کم کنند.

با وجود اینکه اتحادیه اروپا و گروه هفت برای نفت روسیه سقف قیمتی تعیین کردند، اما روسیه همچنان نفت در بازارهای جهانی عرضه می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها