کد خبر: 593605
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۶ ۰۳:۰۱:۰۷
| |

پیش‌بینی روزنامه جمهوری اسلامی از آینده اقتصادی کشور؛ قدرت خرید مردم سال ۱۴۰۲ کمتر هم می‌شود

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: بودجه سال آینده تورم‌زا و حاوی حفره‌ای عظیم از کسری بودجه است و این بدان معناست که قدرت خرید مردم باز هم کاهش خواهد یافت.

پیش‌بینی روزنامه جمهوری اسلامی از آینده اقتصادی کشور؛ قدرت خرید مردم سال ۱۴۰۲  کمتر هم می‌شود
کد خبر: 593605
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۶ ۰۳:۰۱:۰۷

روزنامه جمهوری اسلامی پیش‌بینی کرد قدرت خرید مردم در سال آینده کمتر شود.

به گزارش جمهوری اسلامی، این هفته رئیس‌ جمهور بار دیگر به منظور حمایت از لایحه بودجه سال آینده در صحن مجلس حضور یافت و از لایحه بودجه پرانتقاد 1402 دفاع کرد در حالی که بودجه سال آینده تورم‌زا و حاوی حفره‌ای عظیم از کسری بودجه است و این بدان معناست که قدرت خرید مردم باز هم کاهش خواهد یافت. به گفته مخالفان بودجه، سخنان این هفته رئیس ‌جمهور در مجلس در دفاع از لایحه، حاوی آمارهای غیرواقعی بوده که جای تامل بسیار دارد، تا آنجا که رئیس مجلس در انتقاد به ارقام درآمدی سال 1402 لایحه بودجه گفت: «منابع و مصارف لایحه بودجه واقعی نیستند و مجلس به افزایش سقف پیشنهادی دولت در این لایحه رای نخواهد داد».

جمهوری اسلامی تاکید کرده است: براساس آمار رسمی منتشره از سوی مرکز آمار ایران، که این آمار عملاً کمتر از آن چیزی است که مردم درگیر آن هستند، نرخ تورم در ماه گذشته از پنجاه درصد گذشته و این در شرایطی است که تورم مواد غذایی به 70 درصد رسیده است. نکته مشهود آنست که با ادامه روند افزایشی تورم، دولت در بودجه سال آینده هیچ برنامه و اقدامی برای کنترل این وضعیت ارائه نکرده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها