کد خبر: 593576
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۵ ۲۱:۰۰:۴۲
| |

رئیس سازمان اورژانس کشور:

امیدواریم مجلس بودجه خرید آمبولانس را تصویب کند/ سه هزار آمبولانس اورژانس فرسوده داریم

رئیس سازمان اورژانس کشور، فرسودگی ناوگان آمبولانس را یکی از جدی‌ترین چالش‌های این مجموعه ذکر کرد و گفت: سه هزار دستگاه آمبولانس در کشور فرسوده و باید از رده خارج شوند.

امیدواریم مجلس بودجه خرید آمبولانس را تصویب کند/ سه هزار آمبولانس اورژانس فرسوده داریم
کد خبر: 593576
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۵ ۲۱:۰۰:۴۲

رئیس سازمان اورژانس کشور روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص فرسودگی ناوگان آمبولانس گفت: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید آمبولانس پیش‌بینی شده و انتظار داریم نمایندگان مجلس در تصویب این بودجه و افزایش آن کمک کنند.

به گزارش ایرنا، جعفر میعادفر با بیان اینکه با تصویب و جذب این اعتبار یین یکهزار تا ۱۵۰۰ آمبولانس نو وارد اورژانس کشور می‌شود، ادامه داد: امید است با جذب اعتبار ظرف دو سال آینده تمام ناوگان فرسوده از رده خارج شوند.

وی همچنین اضافه کرد: بحث کمبود نیروی انسانی چالش بسیار جدی دیگر اورژانس است که در اورژانس وجود دارد و خوشبختانه امسال مجوز جذب کارشناس‌های اورژانس در دانشگاه‌های تیپ یک هم فراهم شده است. تعداد نیروهای اورژانس کشور ۲۶ هزار نفر است. ۷۸ درصد این تعداد نیروهای عملیاتی هستند.

میعادفر اضافه کرد: با کمبود هفت هزار نیرو در اورژانس روبرو هستیم که سازمان امور استخدامی کشور با جذب سه هزار نفر موافقت کرده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه در سطح کشور سه هزار و ۱۵۰ پایگاه فعال است گفت: از این تعداد ۱۷۰۰ پایگاه جاده‌ای و مابقی آن شهری است که پایگاه‌های جاده‌ای اورژانس ۲۲ درصد و پایگاه‌های شهری ۷۸ درصد این خدمات می دهند.

میعادفر با بیان اینکه ۵۱ اورژانس هوایی در کشور وجود دارد گفت: اورژانس در کشور ۵۰ هلیکوپتر در اختیار دارد که تنها ۵ مورد آنها به‌صورت تخصصی برای بحث اورژانس است.

وی همچنین گفت: سالانه تقریباً ۱۹ میلیون تماس با ۱۱۵ گرفته می‌شود که از این تعداد ۵ میلیون ماموریت انجام می‌شود و ۵ میلیون تماس هم برای دریافت مشاوره پزشکی است

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه بخش عمده‌ای از تماس‌های تلفنی مزاحمت و یا شتباه در گرفتن شماره است، گفت: برای کلان‌شهرها و شهرهای پرتردد توسعه اورژانس موتوری با هدف مدیریت زمان در دستور کار قرار دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها