کد خبر: 592993
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ۲۰:۰۰:۰۰
| |

ایرانیان مهاجر چقدر در ترکیه سرمایه‌گذاری کرده‌اند؟

روزنامه فرهیختگان نوشت: آمارها نشان می‌دهد طی 8 سال اخیر ایرانی‌ها بیش از 6600 شرکت در ترکیه تاسیس و نزدیک به 37 هزار فقره نیز ملک در این کشور خریداری کرده‌اند. البته این موارد به جز سپرده‌گذاری در بانک‌ها و خرید سهام در بازار سرمایه ترکیه است که همگی به قصد دریافت تابعیت انجام شده است.

ایرانیان مهاجر چقدر در ترکیه سرمایه‌گذاری کرده‌اند؟
کد خبر: 592993
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ۲۰:۰۰:۰۰

روزنامه فرهیختگان از سرمایه‌گذاری ۱۱ میلیارد دلاری ایرانیان در ترکیه گزارش دارد و دلایل میل به مهاجرت به این کشور را نیز مرور کرده است.

به گزارش فرهیختگان، آمارها نشان می‌دهد طی 8 سال اخیر ایرانی‌ها بیش از 6600 شرکت در ترکیه تاسیس و نزدیک به 37 هزار فقره نیز ملک در این کشور خریداری کرده‌اند. البته این موارد به جز سپرده‌گذاری در بانک‌ها و خرید سهام در بازار سرمایه ترکیه است که همگی به قصد دریافت تابعیت انجام شده است.

در ادامه این گزارش با طرح این سوال که چرا ایرانی‌ها مهاجرت می‌کنند؟ نوشته شده است: طبق پیمایشی که در سال 1401 و توسط رصدخانه مهاجرت ایران برای پنج گروه شامل دانشجویان و فارغ‌التحصیلان، پرستاران و پزشکان، کارآفرینان و مدیران ارشد، مدیران میانی و کارکنان اجرا شده، این گروه‌ها 1- بی‌ثباتی اقتصادی کشور (تحریم‌ها، نوسان قیمت ارز و تورم)، 2- ناامیدی نسبت به آینده، 3- شیوه حکمرانی، نظم و قانون‌مداری جامعه، 4- دغدغه آینده فرزندان و 5- وجود فساد و زدوبند در ادارات را مهم‌ترین عواملی ذکر کرده‌اند که در تصمیم آنان به مهاجرت موثر است. به‌عبارتی نخبگان، افراد متخصص و صاحبان سرمایه، فشارهای اقتصادی، نبود فرصت‌های ایفای نقش، احساس به‌رسمیت شناخته نشدن و احساس غیرمفید بودن در کشور را عوامل دافعه ذکر می‌کنند که آنها را تشویق به مهاجرت می‌کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها