کد خبر: 592725
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۲ ۱۸:۴۵:۴۹
| |

پیش‌بینی یک روزنامه از سرنوشت طرح بلوکه شدن مبلغ مورد نیاز برای خودرو در حساب متقاضیان قرعه‌کشی؛ شکست می‌خورد

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: طرح بلوکه شدن مبلغ موردنیاز برای خودرو در حساب‌های متقاضیان اولین طرح برای حذف تقاضای کاذب نیست و به نظر نمی‌رسد سرنوشتی بهتر از سایر طرح‌هایی که در گذشته به اجرا گذاشته شده بودند پیدا کند.

پیش‌بینی یک روزنامه از سرنوشت طرح بلوکه شدن مبلغ مورد نیاز برای خودرو در حساب متقاضیان قرعه‌کشی؛ شکست می‌خورد
کد خبر: 592725
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۲ ۱۸:۴۵:۴۹

روزنامه دنیای اقتصاد پیش‌بینی کرده طرح بلوکه شدن مبلغ مورد نیاز برای خودرو در حساب متقاضیان مانند طرح‌های گذشته شکست بخورد و تاکید کرده تا زمانی که شکاف بین قیمت بازار و قیمت کارخانه وجود دارد دلالان راهی پیدا برای دور زدن پیدا خواهند کرد. 

به گزارش دنیای اقتصاد، ثبت‌نام تقریبا همه واجدین شرایط قرعه‌کشی اخیر آن هم برای عرضه تنها ۲۰هزار خودرو، حالا سیاستگذار را به این فکر انداخته که راهی برای حذف تقاضاهای کاذب در پیش بگیرد. در این زمینه اعلام شده «ایران‌خودرو قصد دارد مجوزهایی اخذ کند تا تنها افرادی که وجه خودرو در حساب بانکی‌ آنها موجود و توسط بانک مسدود شده است، بتوانند در فرآیند ثبت‌نام شرکت کنند.»

دنیای اقتصاد با بیان این مقدمه نوشته است: طرح بلوکه شدن مبلغ موردنیاز برای خودرو در حساب‌های متقاضیان اولین طرح برای حذف تقاضای کاذب نیست و به نظر نمی‌رسد سرنوشتی بهتر از سایر طرح‌هایی که در گذشته به اجرا گذاشته شده بودند پیدا کند. مسیرهای پیشین نشان داده است تا زمانی که شکاف بین قیمت بازار و قیمت کارخانه وجود دارد و عرضه و تقاضا تا این حد از هم فاصله دارند، دلالان مسیر خود را برای ایجاد تقاضای کاذب و ایجاد بازارهای زیرزمینی، مانند بازار حواله خودرو و کد ملی، پیدا خواهند کرد. برای مثال احتمالا باید منتظر باشیم دلالان با دریافت چک و سفته، پول لازم را در حساب واجدین شرایط دریافت خودرو برای بلوکه شدن چندروزه واریز کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها