کد خبر: 592720
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۲ ۲۰:۰۲:۵۵
| |

روزنامه دنیای اقتصاد:

ایران رتبه دوم جهان را از نظر بیشترین تعداد محدودیت‌های اینترنتی دارد

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: آمارهای سرف‌شارک نشان می‌دهد که ایران در سال ۲۰۲۲، محدودیت واتس‌اپ و اینستاگرام به مدت ۲۴۲۴ ساعت، محدودیت اسکایپ به مدت ۲۳۵۳ ساعت، قطع اینترنت در کردستان به مدت ۳۳۶ ساعت و قطع اینترنت سراسری به مدت ۳۳۰ ساعت را تجربه کرده است.

ایران رتبه دوم جهان را از نظر بیشترین تعداد محدودیت‌های اینترنتی دارد
کد خبر: 592720
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۲ ۲۰:۰۲:۵۵

روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی با استناد به وب‌سایت معتبر «سرف شارک»، ایران را دومین کشور در جهان از نظر ایجاد محدودیت اینترنتی معرفی کرد.

به گزارش دنیای اقتصاد، اینترنت ایران سال‌هاست که با چالش فیلترینگ مواجه است؛ اما محدودیت‌های اینترنتی در هیچ زمانی به اندازه ماه‌های گذشته جدی و شدید نبوده‌اند. بررسی‌های وب‌سایت معتبر «سرف‌شارک» هم تایید می‌کند که در سال گذشته میلادی ایران با یازده مورد محدودیت اینترنتی جدید، رتبه دوم جهان از نظر بیشترین تعداد این محدودیت‌ها را به خود اختصاص داد.

در ادامه گزارش دنیای اقتصاد آمده است: جامو و کشمیر که از سال ۱۹۴۷ منطقه مورد مناقشه‌ای بوده است، در سال گذشته میلادی با ۲۴ مورد محدودیت اینترنتی جدید، ۳۱ درصد از سهم این محدودیت‌ها در جهان را به خودش اختصاص داده و در جایگاه اول قرار گرفته است. بعد از آن ایران با یازده مورد محدودیت اینترنتی جدید در سال گذشته میلادی، رتبه دوم را دارد. ایران رکورد بیشترین تعداد محدودیت‌های طولانی را در اختیار دارد. به این ترتیب، آمارهای سرف‌شارک نشان می‌دهد که ایران در سال ۲۰۲۲، محدودیت واتس‌اپ و اینستاگرام به مدت ۲۴۲۴ ساعت، محدودیت اسکایپ به مدت ۲۳۵۳ ساعت، قطع اینترنت در کردستان به مدت ۳۳۶ ساعت و قطع اینترنت سراسری به مدت ۳۳۰ ساعت را تجربه کرده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها