کد خبر: 592530
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۱ ۱۹:۱۰:۲۵
| |

روزنامه خراسان:

دولت در بودجه بین بد و بدتر انتخاب کرده است

اقتصاد کشور پس از یک دهه رشد نزدیک به صفر در سال‌های 91 تا 1400 در شرایطی قرار گرفته که در برخی موضوعات ناگزیر از انتخاب بین بد و بدتر است. اگر بخواهیم با این مقدمه سراغ لایحه بودجه برویم، فهرستی از این انتخاب‌های بد را می‌بینیم که می‌توان آن را انتخابی بهتر از گزینه بدتر دانست.

دولت در بودجه بین بد و بدتر انتخاب کرده است
کد خبر: 592530
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۱ ۱۹:۱۰:۲۵

روزنامه خراسان لایحه بودجه ۱۴۰۲ را فهرستی از انتخاب‌های بد دانسته اما در همین حال تاکید کرده دولت چاره‌ای جز انتخاب بد در مقابل بدتر نداشته است!

به گزارش خراسان، اقتصاد کشور پس از یک دهه رشد نزدیک به صفر در سال‌های 91 تا 1400 و پس از نزدیک به 4 سال تورم بالای 40 درصد، در شرایطی قرار گرفته است که در برخی موضوعات ناگزیر از انتخاب بین بد و بدتر است. اگر بخواهیم با این مقدمه سراغ لایحه بودجه 1402 برویم، فهرستی از این انتخاب های بد را می بینیم که نقد جدی به آن ها وارد است اما بعضا می توان آن را انتخابی بهتر از گزینه بدتر دانست.

این روزنامه اصولگرا مثال زده است: رشد مالیات ها برای فرار از کسری بودجه و استقراض از بانک مرکزی، رشد نسبت کسری تراز عملیاتی (تامین هزینه های جاری از محل فروش نفت و اموال دولت) در عوض رشد بدهی های دولت و برخی تصمیمات برای افزایش سن بازنشستگی در عوض تشدید ناترازی صندوق های بازنشستگی، انتخاب هایی بد به جای بدتر است. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها