کد خبر: 591178
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۲ ۱۸:۴۰:۰۰
| |

ادعای روزنامه دولت: خودروی چاگان وارداتی با سود واردکننده، ۵۰۰ میلیون تومان می‌شود!

روزنامه ایران نوشت: قیمت خودروی چانگان با احتساب سود واردکننده، 500 میلیون تومان می‌شود. از این‌رو قیمت این خودرو بیش از یک میلیارد تومان نیست و جوسازی‌های اخیر تنها برای زیر سؤال بردن روند واردات خودرو به کشور است.

ادعای روزنامه دولت: خودروی چاگان وارداتی با سود واردکننده، ۵۰۰ میلیون تومان می‌شود!
کد خبر: 591178
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۲ ۱۸:۴۰:۰۰

در حالی که کارشناسان قیمت خودورهای وارداتی را بالای یک میلیارد تومان ارزیابی می‌کنند، روزنامه دولت آن را رد کرده و در یک مورد، قیمت خودروی چاگان را ۵۰۰ میلیون تومان تخمین زده است!

به گزارش ایران، چند وقتی است که شیطنت‌ها در مورد بازار خودروهای داخلی و وارداتی به اوج خود رسیده است، دلالان بازار خودروهای داخلی در تلاش هستند که در ماه‌های پایانی سال جاری، بازار خودروهای داخلی را به هم بریزند تا سودهای میلیونی عایدشان شود. سودجویان بازار خودروهای وارداتی هم دست به کار شدند تا زمانی که عرضه خودروهای خارجی بعد از 4 سال در کشور آغاز شد، قیمت‌ها را به سمت و سویی بکشند که بیشترین سود را ببرند.این روزها آنهایی که می‌خواهند عملکرد دولت در واردات خودرو را زیر سؤال ببرند یا می‌خواهند قیمت‌ها را به نحوی بالا ببرند که سودهای کلان در جیب‌شان وارد شود، صحبت از تعرفه 95 درصدی واردات خودرو می‌کنند و می‌گویند مردم خودرو اقتصادی در خیابان‌های کشور نخواهند دید.

در ادامه این گزارش ادعا شده است: در برخی خبرها آمده خودرو چانگان با تعرفه 95 درصد و سود بازرگانی 15 درصد، یک میلیارد و 722 میلیون تومان تمام می‌شود، اما بر اساس اعلام سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صمت، سود بازرگانی و تعرفه واردات از یکدیگر جدا نیست و اگر گفته می‌شود تعرفه 55 درصد با احتساب سود بازرگانی است. اگر تعرفه و عوارض‌های مختلف چون مالیات، شماره‌گذاری، حمل، اسقاط، هلال احمر و... لحاظ شود، قیمت خودروی چانگان با احتساب سود واردکننده، 500 میلیون تومان می‌شود. از این‌رو قیمت این خودرو بیش از یک میلیارد تومان نیست و جوسازی‌های اخیر تنها برای زیر سؤال بردن روند واردات خودرو به کشور است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها