کد خبر: 589478
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۰ ۲۱:۳۵:۰۲
| |

سخنگوی وزارت صمت خبر داد

ورود بار جدید خودروهای خارجی در هفته جاری

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از ورود یک کشتی با بار خودروهای وارداتی در هفته جاری خبر داد.

ورود بار جدید خودروهای خارجی در هفته جاری
کد خبر: 589478
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۰ ۲۱:۳۵:۰۲

امید قالیباف در تشریح این خبر گفت: سه محموله خودرویی دیگر در راه ایران است. 

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت صمت با اعلام خبر ورود بار جدید خودروهای وارداتی در هفته جاری اظهار داشت: پس از ورود و تخلیه بار نخستین کشتی حامل خودروهای وارداتی در بندر لنگه در شنبه هفته گذشته (سوم دی‌ماه)، یک محموله دیگر نیز در هفته‌ی گذشته وارد کشور شد. بر این اساس تاکنون دو محموله خودرویی به بنادر کشور وارد شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته، سه محموله دیگر نیز وارد شود.

گفتنی است که شنبه هفته گذشته ( ۳دی ماه ) نخستین شناور حامل محموله خودروهای وارداتی در بندر «لنگه» پهلودهی و کار ترخیص نخستین خودروهای وارداتی به کشور پس از پنج سال وقفه، آغاز شد. 

همچنین شایان ذکر است که سخنگوی وزارت صمت ضمن اشاره به اینکه، جو روانی حاکم بر آن شده بود که خودرویی وارد نخواهد شد؛ تصریح کرد: ورود محموله اول به‌نوعی شکستن این جو بود. اتفاق بزرگی با این واردات رخ داد. ‌آبان ماه که آیین‌نامه نهایی و به وزارت صمت ابلاغ شد، تا اوایل دی ماه همه این هماهنگی‌ها انجام و خودروها وارد شد تا تابوها شکسته شود و دیگر کسی نمی‌تواند مدعی شود که واردات خودرو انجام نمی‌شود.  

قالیباف در پایان تاکید کرد: سرعت واردات بیشتر خواهد شد، خودروهای اقتصادی در دامنه‌ قیمتی مذکور وارد کشور و در بورس عرضه خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها