روزنامه اصولگرا؛ کسری بودجه نه ۴۰۰ هزار میلیارد تومان و نه صفر است؛ کسری بودجه ۳۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود

روزنامه خراسان نوشت: گزارش مرکز پژوهش های مجلس درباره آسیب شناسی بودجه ریزی در ایران نیز قابل توجه است که در آبان ماه منتشر و در آن پیش بینی شده که کسری بودجه تا پایان سال به 300 هزار میلیارد تومان برسد.

روزنامه اصولگرا؛ کسری بودجه نه ۴۰۰ هزار میلیارد تومان و نه صفر است؛ کسری بودجه ۳۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود
کد خبر: 590800
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۹ ۱۸:۳۰:۵۴

روزنامه خراسان به مناقشه اخیر دولت فعلی و دولت قبل بر سر کسری بودجه پرداخته و با رد هر دو ادعا و با استناد به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس کسری بودجه امسال را ۳۰۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده است. به تازگی حسن روحانی کسری بودجه دولت رییسی را ۴۰۰ هزار میلیارد تومان دانسته بود اما در مقابل دولت مدعی شده امسال کسری بودجه ندارد!

به گزارش خراسان، به تازگی تناقض دو نقل قول، آن هم به فاصله کوتاهی از دو رئیس کمیسیون مرتبط با اقتصاد مجلس خبرساز شده است. اولین موضوع به کسری بودجه 400 هزار میلیاردی بودجه اشاره دارد. در دومین مورد نیز که در واقع واکنش به اظهارات اول است، کسری بودجه امسال صفر اعلام شده است.

خراسان در ادامه بررس کرده است: بررسی گزارش های تفریغ بودجه دیوان محاسبات در سال 1401 نشان می دهد که در گزارش 4 ماهه تفریغ پیش بینی شده است کسری بودجه تا پایان امسال معادل 60 هزار میلیارد تومان خواهد بود. قابل تامل تر این که در گزارش 6 ماهه این دیوان نیز بر روند کاهشی میزان کسری بودجه در شش ماه نخست امسال تصریح شده است.اما در وهله سوم، گزارش مرکز پژوهش های مجلس درباره آسیب شناسی بودجه ریزی در ایران نیز قابل توجه است که در آبان ماه منتشر و در آن پیش بینی شده که کسری بودجه تا پایان سال به 300 هزار میلیارد تومان برسد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها