کد خبر: 588821
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۵ ۱۹:۲۰:۰۰
| |

مهر تایید روزنامه دولت بر اقتصادی نبودن خودروهای وارداتی

می‌دانستیم خودروهای وارداتی جز خودروهای اقتصادی نمی‌شوند!

روزنامه ایران نوشت: می‌دانستیم که اولین سری از خودروهای وارداتی با قیمت بسیار زیاد در بورس کالا فروخته خواهند شد و عملاً جزو خودروهای اقتصادی نمی‌شوند؛ اما این امر کوتاه‌مدت خواهد بود و قیمت خودروها در بورس کالا کاهش خواهد یافت.

مهر تایید روزنامه دولت بر اقتصادی نبودن خودروهای وارداتی
کد خبر: 588821
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۵ ۱۹:۲۰:۰۰

روزنامه دولت در گزارشی بر اقتصادی نبودن خودروهای وارداتی مهر تایید زد اما وعده داد به مرور زمان و با کاهش تعرفه‌های وارداتی قیمت این خودروها کاهش یابد و مردم بتوانند به «خودروهای اقتصادی» دسترسی پیدا کنند!

به گزارش ایران، برخی منابع مطلع به نقل از شرکت‌های واردکننده خودرو اعلام کردند که قیمت خودروهای وارداتی بین 800 میلیون تا یک میلیارد و 300 میلیون تومان تمام می‌شود و این به منزله آن است که تعرفه واردات خودروها بیش از 90 درصد است... با ادامه فرایند واردات خودرو، به مرور زمان قیمت خودروهای خارجی در بورس کالا تنزل می‌کند و تعداد قابل توجهی از مردم می‌توانند به خودروهای اقتصادی دسترسی پیدا کنند.

این روزنامه در ادامه با یک مقام مطلع در وزارت صمت درباره قیمت خودروهای وارداتی گفت‌وگو کرده و به نقل از او نوشته است: ما می‌دانستیم که اولین سری از خودروهای وارداتی با قیمت بسیار زیاد در بورس کالا فروخته خواهند شد و عملاً جزو خودروهای اقتصادی نمی‌شوند؛ اما این امر کوتاه‌مدت خواهد بود و قیمت خودروها در بورس کالا کاهش خواهد یافت...در حال حاضر تعرفه واردات خودرو، مانند گذشته است اما درصدد آن هستیم که تغییرات تعرفه‌ای را دنبال کنیم؛ ولی در مقطع فعلی هیچ وعده‌ای را نمی‌توان داد. کاهش تعرفه واردات خودرو بر قیمت نهایی کالا بسیار اثر می‌گذارد و می‌تواند کمک کننده باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها