کد خبر: 589170
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۸ ۲۰:۲۰:۰۰
| |

یک سوال از وزیر صمت؛ مردم زمینه تحریم را فراهم و دلار را ۴۲ هزار تومان کردند یا سیاست‌گذار؟

رفتار مردم در تبدیل نقدینگی خود به کالا عاقلانه و طبیعی است

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: وزیر صمت در حالی مردم را عامل افزایش قیمت خودرو اعلام کرده که نگفته آیا شهروندان زمینه تحریم را فراهم کرده‌اند، انتظارات تورمی را بالا برده‌اند و ارز را به بالای ۴۲ هزار تومان رسانده‌اند یا سیاستگذار؟

یک سوال از وزیر صمت؛ مردم زمینه تحریم را فراهم و دلار را ۴۲ هزار تومان کردند یا سیاست‌گذار؟
کد خبر: 589170
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۸ ۲۰:۲۰:۰۰

روزنامه دنیای اقتصاد از اظهارات وزیر صمت که مقصر افزایش قیمت خودرو را مردم اعلام کرده بود گلایه کرده و با طبیعی و عاقلانه خواندن رفتار مردم در تبدیل نقدینگی خود به کالاهایی مانند خودرو از فاطمی‌امین پرسیده است: آیا مردم زمینه تحریم را فراهم کردند و ارز را به بالای ۴۲ هزار تومان رساندند یا سیاست‌گذار؟

به گزارش دنیای اقتصاد، رضا فاطمی‌امین دیروز در حاشیه جلسه هیات‌دولت با تاکید بر اثرگذاری دلار بر قیمت کالاهای مختلف گفت که علت افزایش قیمت خودرو در بازار، تلاش مردم برای حفظ ارزش پول خود از مسیر تبدیل نقدینگی به خودرو است. وزیر صمت در حالی تلویحا مردم و تلاش آنها برای حفظ ارزش پول را عامل افزایش قیمت خودرو اعلام کرده که نگفته مقصر ایجاد این شرایط‌ کیست؟ آیا تقصیر اینها نیز بر گردن مردم است؟ آیا شهروندان زمینه تحریم را فراهم کرده‌اند، انتظارات تورمی را بالا برده‌اند و ارز را  به بالای ۴۲ هزار تومان رسانده‌اند یا سیاستگذار؟ پرواضح است که مقصر بروز این شرایط، سیاستگذار است و اینکه شهروندان نقدینگی خود را به کالاهایی مانند خودرو تبدیل می‌کنند، یک رفتار طبیعی و عاقلانه برای حفظ ارزش پول است.

این روزنامه در ادامه تاکید کرده است: اینکه وزیر صمت تلویحا مردم را مقصر افزایش قیمت خودرو در بازار می‌داند و به نقش سیاستگذار در ایجاد زمینه برای سرمایه‌ای شدن کالاهای مختلف به ویژه خودرو اشاره نمی‌کند، شانه خالی کردن از زیر بار مسوولیت و انداختن توپ به زمین دیگری است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها