کد خبر: 588822
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۵ ۲۱:۴۰:۰۰
| |

روزنامه دولت مدعی شد؛ طرح مالیات بر عایدی سرمایه تصویب شود همه مشکلات حل خواهد شد!

روزنامه ایران نوشت: مهمترین دلیلی که باعث نوسانی شدن بازار ارز و به دنبال آن طلا، خودرو و مسکن شده؛ فعال شدن دلالان و فعالیت‌های سفته بازانه دراین بازارهاست که دریافت مالیات بر عایدی سرمایه می‌تواند جلوی این عامل را بگیرد.

روزنامه دولت مدعی شد؛ طرح مالیات بر عایدی سرمایه تصویب شود همه مشکلات حل خواهد شد!
کد خبر: 588822
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۵ ۲۱:۴۰:۰۰

روزنامه دولت در گزارشی افزایش قیمت‌ها در بازارهای ارز، طلا و خودرو را به دلیل تصویب نشدن قانون مالیات بر عایدی سرمایه دانسته و خواستار تصویب آن در مجلس شده است.

به گزارش ایران، به اعتقاد بسیاری از کارشناسان با توجه به برتری عرضه نسبت به تقاضا در بازار ارز و مطلوب بودن ذخایر ارزی کشور، مهمترین دلیلی که باعث نوسانی شدن بازار ارز و به دنبال آن طلا، خودرو و مسکن شده؛ فعال شدن دلالان و فعالیت‌های سفته بازانه دراین بازارهاست که دریافت مالیات بر عایدی سرمایه می‌تواند جلوی این عامل را بگیرد. صاحبنظران می‌گویند برخی در بازارها با قیمت‌سازی و ایجاد هیجان به سودهای کلانی می‌رسند بدون اینکه مالیاتی پرداخت کنند. یکی از درخواست‌های دولتمردان از مجلس هم تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه است. کارشناسان می‌گویند تصویب و اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه علاوه بر مقابله با فرار مالیات و سوداگری در بازار، از رشد بی‌رویه نرخ‌ها جلوگیری می‌کند. 

این روزنامه در ادامه تاکید کرده است: انتظار می‌رود جزئیات طرح «مالیات بر عایدی سرمایه» قبل از ورود مجلس به بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه یا لایحه بودجه ۱۴۰۲ در جلسات علنی مجلس مورد رسیدگی قرار گیرد تا شاهد کاهش سوداگری در بازارهای ارز، مسکن و خودرو باشیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها