افشاگری بزرگ/ ۶۲ تن طلای آب شده را به چه کسانی دادند؟+ خبر تکمیلی

بیش از ۶۲ تن طلا آب کردند و به بانک‌ها دادند تا دزدی‌ها مشخص نشود!

افشاگری بزرگ/ ۶۲ تن طلای آب شده را به چه کسانی دادند؟+ خبر تکمیلی
کد خبر: 587336
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۴ ۰۳:۴۵:۰۰

حسین راغفر، اقتصاددان گفت: یک اقتصاد رفاقتی تشکیل داده‌اند که اعتبارات بانکی را بین دوستان و رفقا توزیع کنند.

به گزارش جماران، زمانی‌که که احمدی‌نژاد بر سرکار آمد، کل دیون بانکی ۱۲ هزار میلیارد تومان بود که در زمان رفتن او این رقم به ۲۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده بود. همین پول‌های رفته به بحران اصلی بانکی در سال ۱۳۹۲ تبدیل شد.

همین تفکر برای اینکه منابع غارت شده از بانک‌ها را جبران کند، نرخ ارز و سکه را افزایش داد. به روایتی ۷۶ تن و به روایت دیگری ۶۲ تن طلای کشور را آب کردند و به بانک‌ها دادند تا بتوانند با فروختن سکه‌ها به قیمت بالاتر، دزدی‌های صورت گرفته را جبران کنند.

در سال ۱۳۶۵ کل درآمدهای ارزی کشور ۷ میلیارد دلار بود که ۳ میلیارد آن صرف ارائه کالاهای اساسی به مردم و با ۴ میلیارد دلار جنگ و جامعه را اداره می‌کنند. چه اتفاقی افتاده که الان ۸۰ میلیارد دلار کفاف هزینه‌های آقایان را نمی‌دهد؟

تا اصلاحات صورت نگیرد، حل مشکلات کشور منتفی است و یک آینده تاریک در انتظار حاکمیت است. ما بیش از هر چیزی نگران تمامیت ارضی کشور هستیم.

محمود بهمنی: چند صد تن طلا وارد کردیم و توانستیم قیمت را در بازار کنترل کنیم

به گزارش سایت خبری دولت بهار، محمود بهمنی، رییس کل بانک مرکزی در دولت دهم گفت: باید عرض کنم که دوران ما، دوران طلائی ذخیره ارزی بانک مرکزی بود. این مسائل را آن زمان نمی توانستیم خیلی باز کنیم اما ما چند صد تن طلا وارد کردیم و توانستیم قیمت را در بازار شدیدا کنترل کنیم. ضمن اینکه مدیریتی که آنجا برای کنترل قیمت طلا اعمال شد، ــ وقتی دیدیم قیمت سکه بالا رفته است ــ  با ورود آن طلاها قیمت سکه حدود یک میلیون و هفتصد هزار تومان شد. ما آمدیم یک مقداری پیش فروش کردیم. با این کار قیمت ها با توجه به مدیریت بازار، پایین آمد. ما حدودا با قیمت یک میلیون و دویست و پنجاه پیش فروش کرده بودیم و قیمت ها در بازار به یک میلیون و دویست هزار تومان رسید. مردم معترض شدند. ما اعلام کردیم بیایید فیش هایتان را بدهید و پول هایتان را تحویل بگیرید. شاید بلافاصله در مدت کوتاهی 90 درصد آنهایی که پول هایشان نزد ما بود آمدند فیش هایشان را تحویل دادند و پول هایشان را گرفتند. گفتیم هر کس تا یک ماه دیگر نیاید، ما وجوه آنها را به حسابشان می ریزیم. می خواهم بگویم اصلا این صحبت هایی که این برادر عزیز ما؛ آقای دکتر راغفر مطرح کرده است درست نیست. کاش ایشان به سوابق بانک مرکزی مراجعه می کردند تا دچار این اشتباه نشوند. می خواهم بگویم موضوع خروج طلا اصلا صحت ندارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱

    کاملا صحت داره مردم و چی فرض کردین تا کجا دزدی سیر نشدید

  • علی ارسالی در
    شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱

    سکوت رهبری در ب ابر این همه اختلاس و جنایت رو نمیفهمم
    رهبری معصوم هستن مگه نه

    • ناشناس ارسالی در
      شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱

      خودشون با هم دستشون در یک کاسه هست

  • :نصرالله ارسالی در
    شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱

    سلام علیکم
    والله مردم ، در جریان این امور، بویژه اموری که نیاز به تخصص دارد ، نیستند . ما چه می دانیم بانک و طلا و ... چی شده و چه می شود ؟ !
    ‌اما همگی ؛بدون استثناء ، باید در دادگاه خدا،بزودی،
    (به محضِ مُردن )جوابگو باشیم.
    خدا در قرآن فرموده ( وَلَنسئَلَنً المرسلین ) یعنی( و قسم یاد می کنم که حتما - حتما ، از پیامبران هم سوءال می کنیم )
    با این آیه ی شریفه ‌ ما و بقیه و همه ی ما باید بدانیم قضیه ی دادگاه خدا و مسئولیت ما ، شوخی بردار نیست .
    ما انسان ها تا مرگ ،هیچ فاصله ای نداریم ، خودمان را فریب ندهیم و ان شاءالله فریب شیطان هم نخوریم .

  • کورش ایرانی ارسالی در
    شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱

    آقایان چرا بعدار 43 سال با این همه ثروت در ایران ملت هروز فقیر تر می‌شوند.. من یک فرد معمولی جامعه هستم. اما این را می‌دانم دخل وخرج چیست. آیا در این مملکت اقتصاد دان نیس که مشکل کمبود بودجه وووووکه هرروز بدتر از روز قبل می‌شود حل کند. یا اینکه راهای حل مشکل باز نیست.

  • امیر ارسالی در
    شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱

    مرگ براین راغفر بیسواد مزدورافسادطلبان فتنه گر وطن فروش بانیان وضع موجود،ایشان ۸سال پیش روحانی وهمتی کشوررابه فقرونابودی کشاند ،مرده بود یالال بود؟ درودبردولت ومجلس انقلابی

  • بدبخت ارسالی در
    شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱

    تنها این شصدودو تن نیست برادر اینقدر از این تناژها را بردن خوردن ثروت ملت را بردن دادن به تمام کشورهای عربی بدبخت که ما ملت را زباله گرد جهان تبدیل کردن این چیزها را از رهبر ما باید پرسید که این پولها چی شده کجا بردن از برادران باید پرسید چون یک نفر عادی نمیتونه برای خودش این کارهای خطر ناک را بکنه اینها همه دست همین آقایان آقازاده‌ها ومسوولین آخوندی هست

  • سهید، ارسالی در
    شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱

    مملکت امام زمانی دزدی زیاد داخلشه

  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱

    شب روز است و روز شب و این که میگویند روز شب نیست توطئه دشمن است.

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها