ایران به دنبال اجرایی شدن قرارداد 25 ساله با چین

امضای قرارداد اقتصادی عربستان با چین باعث شده تا مدیران اقتصادی کشور به فکر اجرای قرارداد 25 ساله ایران و چین باشند.

ایران به دنبال اجرایی شدن قرارداد 25 ساله با چین
کد خبر: 587083
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۲ ۱۱:۴۵:۱۵

احسان خاندوزی با اشاره به آخرین توافقات ایران و چین، گفت: اجلاسی با حضور بالاترین مقام مذاکره کننده چینی در حوزه ایران یعنی معاون نخست وزیر چین و معاون اول رئیس جمهور ایران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: این اجلاس متکی بر 4 کمیته‌ اختصاصی و تخصصی دو کشور بود. و به 16 نقطه تفاهم برای پیاده سازی تفاهم‌نامه 25 ساله ایران و چین رسیدیم و بنا شد که اقدامات اجرایی در حوزه نفت و گاز، سرمایه‌گذاری مشترک دو کشور، تعاملات مالی و ارزی، پروژه‌های استراتژیک در حوزه زیرساخت و بنادر در دستور کار قرار بگیرد.

وزیر اقتصاد در پاسخ به این پرسش که آیا زمان اجرایی شدن این تفاهم‌نامه‌ها مشخص شده است؟ گفت: امیدواریم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن زمینه‌ها را برای اجرای این تفاهم‌نامه‌ها فراهم کنیم و به نظر می‌رسد مقدمات خوبی برای دیدار آتی روسای جمهور ایران و چین را فراهم شده است.

خاندوزی ادامه داد: باوجود محدودیت‌های و فشارهای تحریمی که وجود دارد دو کشور ایران و چین اراده کردند که روند فعالیت اقتصادی خود ادامه بدهند از این‌رو در 9 ماه نخست سال جاری شاهد رشد 20 درصد افزایش مبادلات تجاری بین این دو کشور بودیم و امیدواریم که در سال میلادی جدید این رقم بیشتر شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها