کد خبر: 587074
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۲ ۱۱:۲۶:۳۰
| |

سامانه ملی رصد اشتغال چند کاربر دارد؟

بیش از ۱۶ هزار نفر کاربر سامانه ملی رصد اشتغال هستند و بیش از ۸۰۰ هزار نفر نیز موفق به دریافت خدمات در زمینه‌های مشاوره، صدور مجوز و تسهیلات شده‌اند.

سامانه ملی رصد اشتغال چند کاربر دارد؟
کد خبر: 587074
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۲ ۱۱:۲۶:۳۰

سامانه ملی رصد اشتغال با هدف کسب اطلاعات دقیق از ورودی و خروجی‌های بازار کار و میزان اشتغال ایجادی، توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طراحی و راه اندازی شده است.

به گزارش ایسنا، آمار و اطلاعات مربوط به اشتغال هر دستگاه و تعداد شاغلان در سطح استانی و شهرستانی در این سامانه بارگذاری و فرصت‌های شغلی موجود روزانه رصد می‌شود تا ضمن در دسترس بودن اطلاعات، بهره برداری مطلوب از نتایج آمارگیری در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها صورت گیرد.

در همین راستا، مرکز تماس طرح پایش اشتغال کشور با همکاری شرکت خدمات ارتباطی رایتل سال گذشته با هدف نظارت بر اجرای طرح‌های اشتغالزای کشور ذیل «برنامه زیست‌بوم ملی اشتغال» و صحت‌سنجی اشتغال ثبت شده در «سامانه ملی رصد» و نظارت بر نحوه تحقق اهداف کمی و کیفی اشتغال در سیاست‌ها و برنامه‌های اشتغال کشور راه‌اندازی شد.

بر اساس اعلام معاونت اشتغال وزارت کار، نظارت بر طرح‌ها در سه مرحله «صحت‌سنجی پیامکی»، «صحت‌سنجی تلفنی» و «نظارت میدانی» صورت می گیرد و از طریق سامانه رصد ملی اشتغال، علاوه بر نظارت و صحت سنجی بر طرح‌های اشتغال، در حوزه پرداخت تسهیلات، مشاوره و صدور مجوز به افراد خدمات ارائه می‌شود.

آنطور که رییس دبیرخانه شورای‌ عالی اشتغال وزارت کار گفته تاکنون ۹۰۰ هزار پیام به متقاضیان و کارجویان در سامانه ارسال شده است و بیش از ۷۰ هزار نفر خدمات دریافتی از طریق سامانه را مورد تایید قرار داده‌اند.

وی از وجود ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر کاربر در سامانه ملی رصد اشتغال خبر داده و می‌گوید: ۸۰۰ هزار نفری که درصدد اشتغالزایی بودند توسط این سامانه موفق به دریافت خدماتی از قبیل مشاوره، صدور مجوز و تسهیلات شده‌اند.

پیش از این و مطابق آمار سامانه ملی رصد اشتغال کشور، در پنج ماه نخست امسال ۳۴۱ هزار و ۶۳۳ شغل در کشور ایجاد شده بود اما معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار در مصاحبه با ایسنا، از ثبت حدود ۷۵۰ هزار شغل در سامانه رصد ملی اشتغال تا آبان امسال خبر داد و گفت: این میزان شغل ایجادی از طرف همه دستگاه‌ها در سامانه رصد ملی اشتغال به ثبت رسیده و نزدیک به ۶۰ درصد تعهد ما برای ایجاد اشتغال محقق شده است.

در حال حاضر مرکز تماس طرح پایش اشتغال کشور با هدف نظارت بر طرح‌های ثبت شده در سامانه ملی رصد اشتغال کشور با سرشماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۷۳ اجرای نظارت تلفنی را بر عهده دارد و تماس‌ با کارجویان و نحوه ارائه خدمات به متقاضیان توسط این سرشماره صورت می‌گیرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها