کد خبر: 583560
|
۱۴۰۱/۰۸/۳۰ ۱۶:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

رفت و برگشت چند ساعته رئیس سازمان بورس

در حالی که صبح امروز مجید عشقی استعفای خود را تحویل شورای عالی بورس داد و حتی با موافقت وزیر اقتصاد نیز مواجه شد؛ اما با مخالفت اعضای شورای بورس او در این سمت ماندگار شد.

رفت و برگشت چند ساعته رئیس سازمان بورس
کد خبر: 583560
|
۱۴۰۱/۰۸/۳۰ ۱۶:۳۰:۰۰

شرایط نامساعد بورس مجید عشقی، رئیس سازمان بورس، را مجبور به کنار رفتن از سمت خود کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، در حالی که صبح امروز او استعفای خود را تحویل شورای عالی بورس داده بود و حتی با موافقت وزیر اقتصاد نیز مواجه شده بود؛ اما با مخالفت اعضای شورای بورس او در این سمت ماندگار شد.

هادی سلیمی‌زاده، رئیس روابط عمومی بورس در این باره اعلام کرد: با مخالفت اکثریت قاطع اعضای شورای عالی بورس، پذیرش استعفای دکتر عشقی مورد قبول واقع نشد. دکتر عشقی در ریاست سازمان باقی خواهد ماند.

این رفت و برگشت عجیب در چند ساعت، پس از آن صورت گرفت که برخی موارد از جمله مخالفت با بعضی پیشنهادهای سازمان بورس برای گنجاندن در لایحه بودجه سال آینده مبنی بر حمایت از بازار از دلایل استعفای عشقی اعلام شده بود.

حتی پس از اعلام استعفای او نام محمد رضوانی‌فر به عنوان مدیرعامل جدید سازمان بورس اعلام شد. محمد رضوانی‌فر از مدیران ستاد اجرایی فرمان امام بوده که پس از 6 سال مدیرعاملی پخش البرز به شستا رفت و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی شد. در نهایت رضوانی‌فر به ویتانا رسید و مدیرعامل و عضو هیات مدیره این شرکت شد. رضوانی‌فر که متولد ۱۳۵۶ است، از فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق (ع) است. او مدرک کارشناسی و کارشناسی‌ ارشد خود را در رشته اقتصاد از دانشگاه امام صادق(ع) اخذ کرده و دوره دکترای مدیریت بازرگانی با گرایش رفتار سازمانی و منابع انسانی را نیز در دانشگاه علامه طباطبایی گذرانده است.

از جمله اقدامات مجید عشقی در سازمان بورس، تدوین بسته‌ای ده‌بندی در اوایل آبان بود که با عنوان ده فرمان برای نجات بورس ابلاغ شد؛ بسته‌ای که در بازه تقریبا یک ماه گذشته نتوانست نقش حمایتی برای بهبود شرایط بازار سرمایه و تغییر روند ریزشی آن داشته باشد.

در بسته ده‌بندی حمایت فوری از بازار سرمایه مصوباتی از جمله بیمه شدن اصل و سود سهام مردم در یک سال آینده تا واریز شدن منابع جهت حمایت از سهام شرکت‌های تولیدی بزرگ کشور دیده می‌شد.

بسته دیگری هم تحت عنوان ۱۰ فرمان رئیسی در زمستان سال گذشته منتتشر شده بود، اما هیچ یک نتوانسته جلوی سیل عظیم خروج سرمایه از بورس را بگیرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها