مجید عشقی، رییس سازمان بورس:

مردم با هر مبلغی امکان خرید متری ملک را پیدا می‌کنند

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار گفت: حوزه مسکن و مستغلات در بازار سرمایه مغفول مانده بود و در حالیکه ٩٠ درصد سرمایه‌گذاران بازار سرمایه از فعالان بخش خصوصی هستند اما بازار سرمایه در بخش مسکن نقش قابل توجهی نداشته است.

مردم با هر مبلغی امکان خرید متری ملک را پیدا می‌کنند
کد خبر: 582068
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۱ ۱۱:۲۴:۴۸

مجید عشقی در مراسم رونمایی از نخستین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات با بیان اینکه امروز از چهارمین ابزار جدید بازار سرمایه رونمایی می‌شود و هدف از راه اندازی این صندوق تشویق مردم به سرمایه‌گذاری به صورت غیر مستقیم و با استفاده از نهادهای تخصصی است، اظهار داشت: از این پس متقاضیان می‌توانند با هر مبلغی نسبت به سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن اقدام کنند. 

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: حوزه مسکن و مستغلات در بازار سرمایه مغفول مانده بود و در حالیکه ٩٠ درصد سرمایه‌گذاران بازار سرمایه از فعالان بخش خصوصی هستند اما بازار سرمایه در بخش مسکن نقش قابل توجهی نداشته به غیر از اینکه تعدادی از شرکت ساختمانی و  معامله مصالح ساختمانی ، بازار سرمایه نقطه تلاقی با بازار مسکن نداشت. 

رییس سازمان بورس با اشاره به امکان جذب سرمایه‌گذاران در بازار مسکن با این ابزار جدید گفت: در بحث سرمایه‌گذاری در بخش مسکن افراد تنها با پول درشت امکان خرید یک واحد را دارند اما با این صندوق افراد با هر مبلغی امکان خرید مسکن را خواهند داشت وحتی با مبلغ ناچیز امکان سرمایه گذاری در این بازار را دارند. 

عشقی تاکید کرد: از طریق این صندوق برای تامین مالی پروژه‌های ساختمانی مدل‌های مختلفی را می‌توان تعریف کرد. و معاملات ثانویه این مسیر را می‌توان پرقدرت شروع کنیم. 

وی ادامه داد: این بزار نقدشوندگی بالایی برای بانک‌ها در بخش دارایی ها خواهد داشت و در حال حاضر که یکی از موضوعات مهم مولد سازی دارایی‌ها است می‌توان از طریق این ابزار وارد فاز جدیدی در مولدسازی‌ها شد و دارایی‌ها را فعال کرد. 

رییس سازمان بورس افزود: افراد با این صندوق و ابزار جدید اگر امکان خرید واحد ٨٠ متری  و ۵٠ متری را نداشته باشند حتی می‌توانند کمتر از یک متر خریداری کنند و فروش متری مسکن هم تقریبا با این ابزار قابل اجرا است. 

عشقی گفت: افراد با هر مبلغی می‌توانند حتی کمتر از یک متر ملک خریداری کنند و اجاره بهای آن را هم دریافت کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها