کد خبر: 581523
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۷ ۱۰:۰۷:۰۴
| |

دلایل گرانی اخیر ارز از زبان وزیر اقتصاد

وزیر اقتصاد درباره افزایش نرخ ارز در کشور گفت: التهابات کشور صاحبان سرمایه را ترغیب به تبدیل پول‌های خود به دلار کرده است.

دلایل گرانی اخیر ارز از زبان وزیر اقتصاد
کد خبر: 581523
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۷ ۱۰:۰۷:۰۴

قیمت دلار در بازار آزاد دوباره صعودی شده است و مردم هم برای خرید آن جلوی صرافی ها صف کشیده اند. 

به گزارش تسنیم، اخسان خاندوزی وزیر اقتصاد دولت سیزدهم درباره افزایش نرخ دلار در بازار صحبت‌های مهمی انجام داده است که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید.

*از روز چهارشنبه هفته گذشته تا کنون، جلسات متعددی در دولت و بانک مرکزی با حضور مسئولان این بانک و وزرای مرتبط با حوزه واردات و صادرات برگزار شده است و به‌شدت پیگیر این موضوع هستیم که هرچه سریع‌تر به نرخ‌هایی برگردیم که به‌لحاظ تعادل اقتصادی، نرخ‌های سالم و واقعی‌تر ارزی هستند.

*برخی التهابات کشور و نیز فضای رسانه‌ای که با ایجاد جو روانی، صاحبان سرمایه را ترغیب به تبدیل پول‌های خود به دلار می‌کنند در افزایش قیمت ارز تأثیرگذار هستند.

*درست است که کلاً ممکن است چند هزار نفر بیشتر تحت تأثیر این فضا قرار نگیرند، اما به‌خاطر کم‌عمقی بازارها، ورود و خروج روزانه چند صد میلیارد تومان نیز می‌تواند آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد.

*به‌نظر من مسئله مهم این است که بتوانیم بر این ناآرامی‌ها و نااطمینانی‌های ذهنی نسبت به آینده اقتصاد غلبه کنیم.

*اقتصاد ایران کاملاً پایدار است و در مسیر مهار تورم حرکت می‌کند و ما باید تلاشمان را صرف پاک کردن هراسی کنیم که بیهوده در ذهن فعالان اقتصادی پیدا شده است؛ ضمن اینکه بانک مرکزی هم وعده داده است ظرف حداکثر چند روز آینده، شرایط ارز را به قبل برگرداند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها