کد خبر: 579647
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۴ ۱۲:۲۵:۱۶
| |

وزیر اقتصاد چه وعده‌ای به کسب و کارهای اینترنتی داد؟

وزیر اقتصاد گفت: برخی از کسب‌وکارها بالاخص کسب‌وکارهای اینترنتی از اتفاقات اخیر متأثر شدند. دولت پشت آن‌ها را خالی نمی‌کند.

وزیر اقتصاد چه وعده‌ای به کسب و کارهای اینترنتی داد؟
کد خبر: 579647
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۴ ۱۲:۲۵:۱۶

شرایط این روزهای کشور باعث شده تا اینترنت در ایران با اختلال و قطعی همراه شود. وزیر اقتصاد دولت سیزدهم با اشاره به این موضوع اعلام کرد دولت پشت کسب و کارهای آسیب دیده از قطعی اینترنت را خالی نمی‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، قطعی اینترنت و تاثیر آن بر روی اقتصاد دیجیتال کشور، افزایش تورم در ایران و شرایط اقتصادی کشور محورهایی بودند که احسان خاندوزی در نشست خبری خودش به آنها پرداخته است که در ادامه مهم‌ترین بخش‌های آن را می‌خوانید:

*وضعیت تورم همچنان از نظر دولت قابل قبول نیست و رسانه‌ها گلایه‌های به جای مردم را در سوالات خود در نشست خبری مطرح کنند. نقدینگی پایان شهریور ۱۴۰۱ به ۳۵.۵ درصد کاهش پیدا کرده و دولت برای مهار تورم اراده جدی دارد.

*برخی از کسب‌وکارها بالاخص کسب‌وکارهای اینترنتی از اتفاقات اخیر متأثر شدند. دولت پشت آن‌ها را خالی نمی‌کند.هم‌چنین امشب وزیر ارتباطات از بسته حمایتی دولت رونمایی خواهد کرد.

*با وجود اینکه وضعیت اقتصادی مناطق آزاد هنوز از قبل باقی است اما خیلی از مسائل آن شفاف شده و برای مبارزه با قاچاق کالا نیز تقریباً اکثر کالاها از طریق گمرک وارد کشور می‌شوند.

*برای مبارزه با فرار مالیاتی در مناطق آزاد اقدامات بسیار خوبی انجام شده و در وزارت اقتصاد در حال تلاش برای حل این موانع و مشکلات هستیم.

*براساس برآوردهای اولیه کارشناسان اقتصادی امیدواریم در تابستان ۱۴۰۱ شاهد افزایش رشد تولید باشیم.

*نرخ رشد تشکیل سرمایه ثابت در ماشین آلات، بهار پارسال ۳.۸ بود که بهار امسال ۵.۸ افزایش یافت.

*تورم تولیدکننده که در شهریور ماه پارسال بیش از ۸۰ درصد بود، اکنون به ۴۰ درصد رسیده، نرخ بیکاری در تابستان امسال به ۸.۹ درصد رسیده و تعداد افراد دارای شغل نیز، ۳۷۳ هزار نفر افزایش پیدا کرده است. بیکاران دانشگاهی به ۹۵۵ هزار نفر کاهش یافته است.

*درحالی که به دلیل خشکسالی در بخش کشاورزی کاهش شاغلین داشتیم، ولی در مقابل در بخش صنعت شاهد افزایش اشتغال بودیم.

*۳۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش تولید گندم و ۲.۵ میلیون تن کاهش واردات داشتیم به طوری که دولت به جای دادن یارانه به کشاورزان خارجی، به گندم‌کاران یارانه خود را پرداخت کرد.

*سخنگوی دولت در ادامه از رشد ۱۳ درصدی صادرات در نیمه نخست امسال خبر داد و آن را نتیجه سیاست همسایگی و عضویت در پیمان‌های منطقه‌ای از سوی دولت سیزدهم دانست.

*تلاش دولت این بوده است تا از طریق مهار تورم‌ها، خلق نقدینگی به نقطه مطلوبی برسد به طوری که نقدینگی پایان شهریور به ۵.۳ درصد کاهش یافته و همین مقدار نقدینگی هم نسبت به مرداد ماه روند کاهشی داشته است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها