یک روزنامه خطاب به دولت: چه خوشتان بیاید چه نیاید پلتفرم‌های داخلی برای مردم جذاب نیست

فرهیختگان نوشت: در شرایط فعلی پلتفرم‌های داخلی چه خوش‌شان بیاید یا نیاید، آنچنان جذاب جمعیت نبوده‌اند. بی‌اهمیت تلقی شدن فضای کسب‌وکار موجود در فضای اینستاگرام و دیگر پلتفرم‌های خارجی نیز نه‌تنها مشکل را حل نمی‌کند، بلکه پاک کردن صورت‌مساله است.

یک روزنامه خطاب به دولت: چه خوشتان بیاید چه نیاید پلتفرم‌های داخلی برای مردم جذاب نیست
کد خبر: 579138
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۱ ۱۷:۴۰:۴۶

روزنامه وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی از کوچک‌نمایی اعداد و ارقام مربوط به تجارت الکترونیک بر بستر اینستاگرام از سوی دولت انتقاد کرده و خطاب به آنان گفته چه خوشتان بیاید چه نیاید پلتفرم‌های داخلی برای مردم جذاب نیست.

به گزارش فرهیختگان،  برخی از مسئولان دولتی طی روزهای اخیر سعی کرده‌اند با کوچک‌نمایی اعداد و ارقام، اهمیت موضوع را زیر سوال ببرند اما موضوع کسب‌وکارهای فعال در شبکه‌های اجتماعی در بستر پلتفرم‌های خارجی تا اندازه‌ای مهم بوده و گردش مالی و مبادلات آنها تا اندازه‌ای قابل توجه است که موجب کاهش شدید کل مرسوله‌های پستی شرکت دولتی پست ایران شده که سال گذشته 60 درصد از جابه‌جایی کالا در حوزه تجارت الکترونیک را بر عهده داشته است.

از اظهارات برخی مسئولان این‌طور برداشت می‌شود که با چند دستورالعمل و برطرف کردن مشکلات فنی پلتفرم‌های داخلی می‌توان کسب‌وکارها را به این پلتفرم‌ها هدایت کرد، اما این درحالی است که تجربه نشان داده این‌گونه تصور و اظهارت بسیار ساده‌انگارانه و فاقد منطق است...در شرایط فعلی پلتفرم‌های داخلی چه خوش‌شان بیاید یا نیاید، آنچنان جذاب جمعیت نبوده‌اند... بی‌اهمیت تلقی شدن فضای کسب‌وکار موجود در فضای اینستاگرام و دیگر پلتفرم‌های خارجی نه‌تنها مشکل را حل نمی‌کند، بلکه پاک کردن صورت‌مساله است. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها