کد خبر: 577243
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۸ ۱۵:۴۰:۰۰
| |

اعتراف یک روزنامه به کارآمد نبودن پیام‌رسان‌های بومی: نتوانستند فراگیر شوند

همشهری نوشت: شاید پر سروصداترین مورد در سال 96 با فیلتر تلگرام و مطرح شدن پیام‌رسان سروش بود. پس از آن نام‌های دیگری مانند روبیکا، بله، گپ، ایتا و برخی دیگر مطرح شد. با این حال، این پلتفرم‌ها نتوانستند فراگیر شوند.

اعتراف یک روزنامه به کارآمد نبودن پیام‌رسان‌های بومی: نتوانستند فراگیر شوند
کد خبر: 577243
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۸ ۱۵:۴۰:۰۰

روزنامه همشهری در گزارش یک امروز خود به کارآمد نبودن پیام‌‌رسان‌های بومی اعتراف کرده و از جای خالی پلتفرم‌های جایگزین اینستاگرام، واتس‌اپ و تلگرام نوشته است. 

به گزارش همشهری، طی سال‌های گذشته، مسئولان، پژوهشگران، فعالان و بازیگران حوزه فناوری اطلاعات به کرات در مورد پلتفرم‌های ایرانی چه در حوزه پیام‌رسان و چه در حوزه شبکه‌های اجتماعی سخن گفته‌اند. شاید پر سروصداترین مورد در سال96 با فیلتر تلگرام و مطرح شدن پیام‌رسان سروش بود. پس از آن نام‌های دیگری مانند روبیکا، بله، گپ، ایتا و برخی دیگر مطرح شد. با این حال، این پلتفرم‌ها نتوانستند فراگیر شوند.

با این حال، باوجود حمایت‌های دولتی از بعضی پلتفرم‌های داخلی (پیام‌ر‌سان و شبکه‌های اجتماعی) کار آنطور که تصور می‌شد، پیش نرفت و نبود یک برنامه مناسب اقتصادی، منتج به فراگیر نشدن پلتفرم‌های داخلی شد. حتی متولیان ارتباطات و فناوری اطلاعات نتوانستند با کشورهای دوست به تفاهم برسند و پلتفرم‌هایی مانند وی‌چت چینی و یاندکس روسی هم فیلتر شد. 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها