کد خبر: 579034
|
۱۴۰۱/۰۷/۳۰ ۱۸:۳۷:۵۵
| |

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:

خسارات مربوط به جبران بیمه محصولات کشاورزی هنوز پرداخت نشده است

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: خسارات مربوط به جبران بیمه محصولات کشاورزی که حق قانونی کشاورزان بوده پرداخت نشده ضمن اینکه توزیع کشاورزکارت ۵۰ میلیون تومانی نیز انجام نشده است.

خسارات مربوط به جبران بیمه محصولات کشاورزی هنوز پرداخت نشده است
کد خبر: 579034
|
۱۴۰۱/۰۷/۳۰ ۱۸:۳۷:۵۵

محمدرضا پورابراهیمی عصر شنبه در نشست شورای هماهنگی بانک های استان کرمان از عدم پرداخت خسارات مربوط به جبران بیمه محصولات کشاورزی که حق قانونی کشاورزان بوده صحبت کرد و گفت: توزیع کشاورزکارت ۵۰ میلیون تومانی نیز انجام نشده است.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه از طرف دیگر فشار بانک ها را به کشاورزان داریم که به دنبال وصول مطالباتشان هستند اظهار داشت:

*کشاورزی که ۲ سال محصول خود را از دست داده اکنون باید قسط وام ها را بپردازد لذا ادامه این وضعیت در استان کرمان به عنوان قطب کشاورزی کشور جایز نیست.

*۶ هزار میلیارد تومان نیز مطالبه کشاورزان از بیمه کشاورزی است.

*آماده ایم ضمن همکاری برای افزایش سرمایه در طرح های دولت و ظرفیت سازی در بخش های دیگر در کنار دولت باشیم.

صمدالله محمدی نماینده مردم بافت، رابر و ارزوییه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:

*شهرستان بافت، رابر و ارزوییه بالاترین نرخ بیکاری و بیشترین مهاجرت را دارند و برای برداشتن گام عملیاتی در رفع مشکل، این شهرستان ها سه ماه است که به صورت رسمی به عنوان پایلوت طرح اشتغال شهید سلیمانی کشور انتخاب شدند.

*این طرح در صورتی که توسط مدیران تا یک سال آینده حمایت شود می تواند در کشور جاری شود و می تواند نسخه خوبی به کشور بدهد و اگر توجهی به آن نشود نیز زحمات و هزینه ها بر باد می رود و نتیجه خوبی برای کشور نخواهد داشت.

*دولت علاوه بر اعتبارات تبصره ۱۶ و ۱۸ سه هزار میلیارد تومان به این حوزه تخصیص دهد که ۶۰ درصد از آن به بنگاه های اقتصادی و ۴۰ درصد اشتغال خرد را پوشش دهد.

*وام های کشاورزی باید استمهال شوند، کشاورزان ما در مضیقه هستند و شرایط سختی دارند اما تعاون روستایی نمی تواند به تعهد خود در کشت قراردادی عمل کند، فعالیت های تعاون روستایی راندمان تولید را از ۱.۵ تن پنبه در هکتار به چهار تن رسانده و اگر مطالبات را پرداخت نکند تمام زحمات فصل کشت از بین می رود، ضمن آنکه تخصیص اعتبارات سیل می تواند نجات بخش شود.

عفت شریعتی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به ضرورت حمایت از محصول پسته با پرداخت وام بانکی گفت:

*شعبات بانک ها از کوهبنان جمع آوری و به جای آن باجه تشکیل شده است که از مسئولان می خواهیم امنیت خاطر را به مردم کوهبنان با بازگشت شعبات بانک ها بازگردانند.

حجت الاسلام غضنفرآبادی نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:

*خسارت های سرما و گرمازدگی به محصول خرما جبران شود و کشاورزان در این زمینه نیازمند حمایت هستند.

رییس کمیسیون بانک ها استان کرمان نیز در این نشست گفت:

*بانک های خصوصی ۲۱۹ هزار میلیارد تومان از منابع استان کرمان را جذب کردند در حالی که فقط ۳۹ هزار میلیارد تومان پرداخت وام در این استان داشتند.

*شهرداری با وضع انواع عوارض از جمله تابلو، پارکینک و سایر موارد تمامی بانک های استان کرمان را زیانده کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها