کد خبر: 578171
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۴ ۱۹:۳۹:۵۷
| |

صفری خبر داد:

برگزاری نشست کمیسیون مشترک ایران و ونزوئلا در تهران

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از برگزاری نشست کمیسیون مشترک ایران و روسیه در مسکو خبر داد.

برگزاری نشست کمیسیون مشترک ایران و ونزوئلا در تهران
کد خبر: 578171
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۴ ۱۹:۳۹:۵۷

جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع «آخرین وضعیت توسعه مکران و دستاوردهای سفر معاون اول رئیس جمهور به روسیه» امروز یکشنبه ۲۴ مهرماه به ریاست مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و با حضور اعضای ستاد مرکب از مدیران دستگاه‌های ذیربط برگزار شد.

​به گزارش فارس، در این جلسه، سفر مخبر معاون اول ریاست جمهوری به روسیه و دستاوردهای آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت. صفری این سفر را بسیار موفق ارزیابی کرد و افزود:

*سفر اخیر با اولویت مباحث اقتصادی کشورهای حاشیه دریای خزر صورت گرفته است.

*معاون اول رئیس جمهور در این سفر با نخست وزیر روسیه، قزاقستان و تاجیکستان دیدار داشت و بحث‌هایی از جمله خرید غلات، صادرات محصولات کشاورزی، سواپ نفت و گاز و پیگیری و رفع موانع مبادلات دوجانبه در دستورکار بوده است.

*در دیدار آقای مخبر با ۱۷ استاندار و روسای محلی مناطق روسیه مقرر شد مبادلات و ارتباط‌های استانی بین ایران و روسیه برقرار شود. همچنین مباحث آموزشی، پروژه‌های انرژی و هوافضا نیز در این سفر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

در ادامه این نشست پیگیری مصوبات کمیسیون مشترک ارمنستان در دستور کار قرار گرفت. 

به گفته معاون دیپلماسی اقتصادی کمیسیون مشترک ارمنستان و ایران در زمینه ترانزیت، حمل و نقل، صادرات محصولات کشاورزی و صدور خدمات مهندسی موفق عمل کرده است. 

همچنین در ادامه مهدی صفری بر استفاده از مراتع کشورهای همسایه برای بحث دامپروری و پرورش زنبور عسل، راه اندازی کنسولگری در منطقه آزاد مشترک و بحث یکسان سازی تعرفه‌های گمرکی را از مباحث مورد تاکید برشمرد.

در ادامه معاون دیپلماسی اقتصادی از برگزاری کمیسیون مشترک ایران و روسیه در مسکو و کمیسیون مشترک ایران و ونزوئلا در تهران خبر داد. 

در این نشست از دستگاه‌های مختلف اجرایی خواسته شد تا نقشه راه در این زمینه را ارائه دهند و فعالانه در این کمیسیون‌ها شرکت کنند و پروژه‌های بزرگ مشترک را در دست بگیرند.

در پایان نشست نیز در خصوص سرمایه گذاری کشورهای خلیج فارس و عمان در ایران بحث و تبادل نظر صورت گرفت. کشورهایی چون امارات پس از روسیه و چین بیشترین سرمایه گذاری را در ایران داشته‌اند که این سرمایه گذاری‌ها به خصوص در زمینه حمل و نقل و بنادر و زیرساخت‌های ترانزیتی بوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها