کد خبر: 577507
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۹ ۱۴:۳۷:۱۳
| |

تکلیف برنج‌های باران زده چه شد؟

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد درباره برنج های باران خورده گفت: این برنج ها ممکن است در صنایع غیر مصرف انسانی قابلیت مصرف داشته باشند.

تکلیف برنج‌های باران زده چه شد؟
کد خبر: 577507
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۹ ۱۴:۳۷:۱۳

اواسط تابستان بود که کشور شاهد بارش باران های شدیدی بود. در همان زمان خبر آبگرفتگی برنج های وارداتی در گمرک زاهدان به خبر اول رسانه های کشور تبدیل شد. بعد از گذشت بیش از 2 ماه از آن واقعه همچنان تکلیف برنج های آب گرفته مشخص نیست.

به گزارش ایسنا، احسان ساده در جمع خبرنگاران گفت: برنج‌های باران خورده که در اصطلاح استاندارد گفته می‌شود دارای درجه بالای رطوبت است، تاکنون اجازه ترخیص نداشته است.

به گفته وی اگر این برنج‌ها قابل استفاده نباشد باید امحا شود، اما ممکن است در صنایع غیر مصرف انسانی هم قابلیت مصرف داشته باشد که در حال بررسی است.

ساده با بیان اینکه صاحب کوتاژ بار باید به این مسئله ورود و درخواست بررسی کند، گفت: این فرد باید موضوع را در کمیته فنی استان مطرح کند تا بررسی شود.

وی همچنین با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد به نشانه گذاری برنج هم ورود کرده، اظهار کرد: اگر روی برنج نوشته شده باشه درجه یک، اما براساس نتایج استاندارد درجه ۳ باشد، حتی اگر استاندارد باشد، اجازه ورود به بازار را پیدا نمی‌کند؛ چون مصداق تقلب در معامله است. بنابراین نشانه گذاری هم جزو موارد استاندارد است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها