کد خبر: 576982
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۶ ۱۴:۴۱:۰۲
| |

متاورس نابود می‌شود؟

برخی رسانه های خارجی خبر از شکست پروژه متاورس مارک زاکربرگ داده اند.

متاورس نابود می‌شود؟
کد خبر: 576982
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۶ ۱۴:۴۱:۰۲

طبق گزارش عجیب معاون شرکت متا، پروژه متاورس فیسبوک، حتی در جلب رضایت اعضا و کارمندان این شرکت نیز ناموفق عمل کرده است.

به گزارش گجت نیوز، اگرچه شرکت‌های بزرگ فناوری علاقه دارند هر از چند گاهی اصطلاح «متاورس» را به زبان بیاورند، به طوری که حتی فیسبوک نیز برای تاکید بر آن، نام خود را به متا تغییر داد، اما به سختی کسی توانسته توضیح دهد که چگونه این مفهوم قرار است با سایر جهان‌های دیجیتال متفاوت باشد و چه نفعی به حال زندگی روزمره ما خواهد داشت. اکنون، یادداشت‌های معاون متا حاکی از آن هستند که پروژه بازی Horizon Worlds متاورس در داخل این شرکت نیز چندان خوب پیش نمی‌رود و ظاهرا مدیران در تلاش هستند تا تعامل و علاقه به این پروژه را به هر طریق ممکن افزایش دهند.

در مجموعه‌ای از یادداشت‌ها که توسط وب‌سایت The Verge به دست آمده است، ویشال شاه، معاون پروژه متاورس شرکت متا، از مشکلات کیفی که دنیای Horizon Worlds را درگیر کرده، ابزار ناامیدی کرده است. در یادداشتی به تاریخ ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور)، مدیر اجرایی این شرکت اشاره کرده که بازخورد عوامل، سازندگان و کاربران این مفهوم به دلیل انبوهی از اشکالات موجود، مثبت نبوده است. وی در ادامه تاکید کرد که مشارکت چندانی برای توسعه پروژه متاورس فیسبوک در داخل شرکت نیز وجود ندارد.

او گفت:برای بسیاری از ما، زمان زیادی در پروژه Horizon صرف نشده و داشبوردهای آزمایشی ما این را به وضوح نشان می‌دهند. بنابراین مشکل از کجاست؟ چرا محصولی را که ساخته‌ایم، آنقدر دوست نداریم که همیشه از آن استفاده کنیم؟ حقیقت ساده است، اگر ما آن را دوست نداریم، پس چگونه می‌توانیم انتظار داشته باشیم که کاربران از آن استقبال کنند؟

با این حال، به نظر می‌رسد که تنش‌های موجود در پروژه متاورس فیسبوک تا ۳۰ سپتامبر (۹ مهر) هم‌چنان در حال افزایش بوده، زیرا شاه یادداشت دیگری را ارسال کرده و مدعی شده که معیارهای تعامل داخلی هنوز بهبود نیافته‌اند و طرحی در حال تهیه است تا مدیران را پاسخ‌گو نگه دارد و تیم‌هایشان را به طور هفتگی، وادار به کاوش در بازی Horizon Worlds کند.

وی تاکید کرد:هر کس در این سازمان باید ماموریت خود را برای علاقه‌مندی به دنیای Horizon انجام دهد. شما نمی‌توانید این کار را بدون استفاده از آن انجام دهید. وارد آن شوید و زمان‌هایی را برای انجام این کار با همکاران یا دوستان خود، در بیلدها داخلی و هم‌چنین بیلدهای عمومی سازندهی کنید تا بتوانید با جامعه ما تعامل داشته باشید.

شاه در ادامه به موضوعات دیگری مانند تجربه ناامیدکننده و نامشخص ورود، عدم انعطاف‌پذیری و مشکلات در یافتن بازاری مناسب برای محصول نیز اشاره کرده است. با این حال، سخنگوی متا در بیانیه‌ای خطاب به The Verge، این یادداشت‌ها را کم‌اهمیت توصیف کرد و گفت:متا مطمئن است که پروژه متاورس آینده محاسبات است و باید حول افراد ساخته شود. این شرکت همواره در صدد بهبود کیفیت محصولات خود بوده و بر اساس بازخورد انجمن سازندگان ما عمل می‌کند. این یک سیاحت چند ساله است و ما به توسعه آنچه بنا کرده‌ایم، ادامه خواهیم داد.

بازی Horizon Worlds در حال حاضر از طریق هدست واقعیت مجازی متاکوئست در دسترس است و به زودی در وب نیز عرضه خواهد شد. متا تاکنون از ضرر چند میلیارد دلاری در سرمایه‌گذاری پروژه متاورس خبر داده و باید دید که با توجه به عدم مشارکت داخلی و عمومی، این زیان تا چه حد تداوم خواهد داشت. شرکت متا تا چند روز آینده، میزبان رویدادی به نام Meta Connect خواهد بود، بنابراین به زودی مشخص خواهد شد که آیا آنها در ایجاد علاقه بیشتر در این زمینه موفق بوده‌اند یا خیر.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها