کد خبر: 576589
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۲ ۱۱:۴۶:۴۸
| |

چرا واردات مسافری آیفون شدت گرفت؟

مسافرین خارجی به دنبال واردات آیفون به کشور هستند و این اتفاق به دلیل مصوبه دولت برای ممنوعیت واردات گوشی‌های با ارزش بالای ۶۰۰ دلار رخ داده است.

چرا واردات مسافری آیفون شدت گرفت؟
کد خبر: 576589
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۲ ۱۱:۴۶:۴۸

ممنوعیت واردات گوشی های با ارزش بالای ۶۰۰ دلار از دیگر انتقادات مطرح شده از سوی فعالین بازار به عملکرد نظام تجاری کشور است. ممنوعیتی که در هفته های گذشته هم تشدید شده است. بر اساس قانون اعلامی از ۱۰ تا ۳۱ شهریور مسافران از مبدا کشور عراق اجازه واردات گوشی تلفن همراه را ندارند. با این وجود واردات گوشی های مسافری از سایر کشورها همچنان مجاز است.

به گزارش بازار، لطیفی در اینباره گفته که گوشی های آیفون که معمولا در این رده قیمتی قرار دارند اجازه ثبت و سفارش نداشته و در عمل واردات آنها به کشور ممنوع است. عمده گوشی های آیفونی که این روزها در بازار موجود است مربوط به موبایل هایی است که به صورت مسافری وارد کشور شده است. بر اساس قوانین موجود هم اکنون هر مسافر سالانه اجازه واردات یک دستگاه گوشی موبایل را به کشور دارد.

فعالین بازار مدعی اند که مصوبه دولت موجب شده که همه مسافرین خارجی به دنبال واردات آیفون باشند تا از طریق فروش آن در بازار سود خوبی به جیب بزنند. این در حالی است که با آزاد سازی واردات، شرایط عرضه و قیمت ها در بازار بهتر می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها