کد خبر: 576272
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۰ ۱۲:۴۸:۵۴
| |

مسکن مهر کارگران را صاحب‌خانه کرد

یک کارشناس حوزه کار درباره مسکن کارگران گفت: مسکن مهر توانست تعدادی از کارگران را صاحب خانه کند.

مسکن مهر کارگران را صاحب‌خانه کرد
کد خبر: 576272
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۰ ۱۲:۴۸:۵۴

حمید نجف با بیان اینکه بسیاری از کارگران از طریق واحدهای مسکن مهر صاحبخانه شده‌اند، ‌گفت: در حال حاضر تاکید بر این است که واحدهای باقیمانده مسکن مهر هرچه سریع تر تکمیل و تحویل داده شود. یکسری سازنده های موفق و معتبر وجود دارند که وزارت شهرسازی باید از طریق ایجاد تعاونی‌ها در ادارات، سازمانها، دستگاهها و حتی شرکتهای خصوصی افراد فاقد مسکن را به عضویت و تشکیل تعاونی ترغیب کند تا در تعاونی‌های مسکن ثبت نام کنند و دولت به جای اینکه تک تک با افراد و خانواده ها روبه رو شود با شرکتها و تعاونی ها طرف شود.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در این جریان، برای شرکتها و تعاونی ها به نسبت جا و مکانی که هستند مثلا کرج یا اطراف شهرها، زمین اختصاص یابد یا اینکه دستگاهها و سازمانها از زمین های تحت اختیار خود استفاده کنند و این زمین‌ها به جای تعاونی‌ باید به انبوه ساز و سازندگان معتبر داده شودد.

این کارشناس حوزه کار افزود: پس از آنکه تعاونی‌ها تشکیل شد، پول باید از طریق بانکها مثل بانک مسکن یا اعضای تعاونی به حساب سازنده واریز شود تا برای پروژه های مسکونی اقدام کند و در نهایت دولت بر مثلت سه جانبه تعاونی‌ها، سازندگان و بانکها نظارت کند. اگر این اتفاق بیفتد در چند سال آینده شاید نتوانیم مشکل مسکن را از بین ببریم ولی پیشرفت و جهش قیمتها را تا حد زیادی کنترل خواهیم کرد.

نجف درعین حال نبود عرضه و تقاضای مسکن در سالهای گذشته را از جمله موانع خانه دار شدن کارگران عنوان کرد و گفت: به هم خوردگی بازار مسکن و عدم عرضه و تقاضای مسکن در هشت سال گذشته باعث شد اقشار محروم و طبقات ضعیف کارگری نتوانند صاحب خانه شوند لذا معتقدم در دولت سیزدهم، عرضه و تقاضای مسکن باید به حدی برسد که هشت سال درجا زدن و کم کاری در حوزه ساخت مسکن را جبران کنیم.

وی با تاکید بر خانه دار شدن بسیاری از طبقات و اقشار کم درآمد از طریق مسکن مهر، گفت: طرح مسکن مهر در چند سالی که اجرا شد جلوی رشد قیمت مسکن و اجاره بها را تاحد زیادی گرفت در حالی که عده‌ای معتقدند بودند خانه های مسکن مهر در بیابان ساخته شده و به آن دهن کجی می کردند اما امروز همان واحدها، کارگران و حداقل بگیران را در حاشیه شهرها صاحبخانه کرده است به همین دلیل تلاش دولت این است که واحدهای ناتمام مسکن مهر هرچه سریع‌تر به اتمام برسد و تحویل داده شود.

این کارشناس حوزه کار نظارت بر تعاونی‌های مسکن را با وزارت شهرسازی دانست و گفت: افراد می توانند مجوز تعاونی را از وزارت تعاون بگیرند ولی نظارت بر عملکرد تعاونی ها باید توسط وزارت شهرسازی صورت گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها