کد خبر: 574776
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۱۴:۳۵:۰۰
| |

هشدار «خراسان» به دولت درباره روشن شدن چراغ خطر بنزین

روزنامه خراسان در گزارشی با اشاره به سر به سر رسیدن مصرف و تولید بنزین در کشور بر لزوم انجام هرچه سریعتر اقدامات مکملی غیر از افزایش قیمت بنزین تاکید کرده است.

هشدار «خراسان» به دولت درباره روشن شدن چراغ خطر بنزین
کد خبر: 574776
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۱۴:۳۵:۰۰

روزنامه خراسان نوشت: تجربه نشان داده است که برای مواجهه با مسئله بنزین، علاوه بر راهکار قیمتی، راهکارهای غیرقیمتی را نیز باید مدنظر داشت. یکی از این راهکارها، اصلاح صنعت خودرو با هدف گذاری ویژه در زمینه کاهش مصرف سوخت خودروهاست. هرچند این موضوع زمان بر است و به عنوان یک گزینه بلندمدت باید به آن توجه شود ولی بررسی ها نشان می دهد که صنعت خودرو بیش از دو برابر استاندارد جهانی مصرف بنزین دارد و تمرکز بر این موضوع طی سال های بعد به تدریج می تواند مصرف بنزین را کاهش دهد. دیگر اقدام غیرقیمتی، افزایش گازسوز کردن خودروهای موجود و تسهیل شرایط آن است که می تواند تاثیر معناداری در کاهش مصرف بنزین و تراز کردن تولید و مصرف آن داشته باشد.

در پایان نیز هشدار داده است: زمان در حال گذشتن است و چراغ خطر بنزین در حال روشن شدن است. استفاده از گزینه های غیرقیمتی هم نیاز به زمان دارد و اگر در اجرای این گزینه ها تاخیر شود، ممکن است تنها گزینه پیش رو، گزینه پرهزینه باشد، بنابراین دولت و وزارت نفت که اقدامات مناسبی را برای مدیریت مصرف بنزین آغاز کرده است، باید اقدامات مکمل خود در این زمینه را جدی تر پیگیری کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها