کد خبر: 572778
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۵ ۱۵:۰۳:۱۳
| |

فریدون عباسی عضو کمیسیون انرژی مجلس:

دولت دیگر بنزین مازادی برای عرضه در بازار ندارد/ بخش خصوصی وارد کننده بنزین می‌شود

فریدون عباسی رییس سابق و عضو فعلی کمیسیون انرژی مجلس گفت: وزارت نفت قصد دارد که واردات بنزین توسط بخش خصوصی را آزاد کند.

دولت دیگر بنزین مازادی برای عرضه در بازار ندارد/ بخش خصوصی وارد کننده بنزین می‌شود
کد خبر: 572778
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۵ ۱۵:۰۳:۱۳

افزایش قیمت بنزین سوژه همیشگی رسانه ها است. هرهفته برخی رسانه ها خبر از افزایش قیمت بنزین می دهند اما در نهایت این خبر توسط دولت تکذیب می شود. هرچند تاریخ نشان داده در چس تمام این تکذیب ها گرانی بنزین از راه می رسد و مردم را غافلگیر می کند. 

به گزارش سایت بازار، فریدون عباسی عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت و گویی درباره افزایش قیمت بنزین انجام داده است که مهمترین بخش های آن را در ادامه می خوانید:

*افزایش قیمت بنزین موجب تغییر درآمدهای دولت می شود. از آنجاییکه هر گونه تغییر در ردیف درآمدهای دولت باید در لایحه بودجه دیده شود، چنین امکانی برای دولت در سال جاری وجود ندارد.

*به نظر می رسد دولت قصد دارد واردات بنزین توسط بخش خصوصی را آزاد کرده تا تقاضای مازاد بر سهمیه مجاز از محل بنزین وارداتی توسط بخش خصوصی پاسخ داده شود.

*در حال حاضر دولت خود مجاز به واردات بنزین و سایر فرآورده های نفتی است. اما برای ورود بخش خصوصی به این حوزه باید تاییدیه مجلس اخذ شود. 

*مصرف بنزین در کشور بالا رفته اما همچنان نمی توان وضعیت پیش آمده را بحرانی دانست.

*هرگونه افزایش قیمت بنزین روی بهای سایر کالاها تاثیر مستقیمی خواهد داشت. به همین دلیل حاکمیت ابتدا باید فکری به حال حقوق و دستمزد بکند و بعد به دنبال افزایش و گرانی بنزین باشد.

*حفظ ارزش پول ملی مقدم بر هرگونه افزایش قیمتی است. این فقط مختص بنزین نیست. بلکه باید قبل از هر گونه تغییر قیمتی این نکته که آیا توان مالی مردم کشش این رشد هزینه ها را دارند، مورد بررسی قرار گیرد.

*مادامی که قدرت خرید مردم بالا نرفته امکان گران کردن بنزین در کشور وجود ندارد. به هر حال اقتصاد ما یک اقتصاد نفتی است. به همین خاطر وزیر نفت نباید فقط دغدغه حقوق کارکنان وزارت نفت را داشته باشد.

*ذخایر بنزینی دولت در حال منفی شدن است. دولت دیگر بنزین مازادی برای عرضه در بازار ندارد و ناچار است که به نوعی مصرف سوخت در کشور را مدیریت کند. 

*گازوییلی که ما هر لیتر آن را ۳۰۰ تومان می فروشیم در آن طرف مرزها ۱۱ هزار تومان قیمت دارد. این همان یارانه ای است که سودش به جیب مردم نمی رود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • مسعود ارسالی در
    سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱

    به این ترتیب دارن گرون کردن بنزین رو استارت میزنن.البته حقشونه چون وضع اقتصادی مردم بسیار بالاست

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها