کد خبر: 572637
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۴ ۱۸:۵۵:۱۶
| |

فرار مالیاتی 100 هزار میلیارد تومانی یک شرکت خارجی در کشور

معاون وزیر صنعت از فرار مالیاتی 100 هزار میلیارد تومانی یک شرکت خارجی تولید سیگار در کشور خبر داد.

فرار مالیاتی 100 هزار میلیارد تومانی یک شرکت خارجی در کشور
کد خبر: 572637
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۴ ۱۸:۵۵:۱۶

محمدمهدی برادران خلخالی امروز در مراسم رونمایی از سند الکترونیک کشاورزان در شرکت دخانیات ایران اظهار داشت: بزرگترین پرونده‌ای که در زمینه فرار مالیاتی و نپرداختن منابع تولیدی تشکیل شده مربوط به یک شرکت خارجی تولید سیگار است که تاکنون مالیات نداده و مالیات معوقه وی به 100 هزار میلیارد تومان می‌رسد و تاکنون سیگار مارلبرو به صورت قاچاق در کشور عرضه کرده و مالیاتی هم به دولت پرداخت نکرده است.

​به گزارش فارس،‌ وی افزود:‌ هر سیگاری که در کشور عرضه می‌شود اگر کد رهگیری نداشته باشد قاچاق است. همچنین سیگارهای تولید داخل کشور ما در کردستان عراق به صورت جعلی و با کیفیت بسیار پایین تولید و عرضه می‌شود که نمونه تقلبی سیگار داخلی هم تقلبی و هم بسیار مضر است.

معاون وزیر صنعت گفت: ما  امیدواریم کسی سیگار نکشد اما  اگر مردم سیگار می‌کشند باید  از مراکزی که کد رهگیری داشته باشند تهیه کنند و توتون و تنباکو از محل تولید داخل تأمین شود و جهش تولید به شرطی است که قیمت خرید از کشاورزان به نسبت هزینه‌های آنها رشد داشته باشد.

برادران اضافه کرد: شرکت دخانیات ایران 70 درصد تولید را باید برعهده بگیرد و خرید  تضمینی توتون و تنباکو را از کشاورزان برعهده دارد. همانگونه که در زمینه کشت چغندر قند به صورت پیمان برد - برد عمل می‌شود در کشت توتون و تنباکو هم باید اینگونه باشد.

وی افزود: در حال حاضر برای حمایت از تولید داخل تعرفه واردات توتون و تنباکو 6.5 برابر افزایش یافته و ما درصددیم حقوق گمرکی را به حدی بالا ببریم که واردات محدود و تولید داخل تقویت شود.

معاون وزیر صنعت اظهار داشت: یکی از دلایل واردات توتون و تنباکو معطر بودن توتون‌های خارجی است که از 90 برگ مختلف توتون تشکیل شده و ما گفتیم سیاست ما به سمت افزایش تولید داخل و ارتقای کیفیت تولید داخلی باشد.

در این مراسم ابراهیم هزار جریبی مدیرکل دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی هم گفت: دولت مردمی می‌خواهد بیشترین خدمات را به کشاورزان ارائه کند در زمینه کشت توتون و تنباکو هم بسته‌های حمایتی تدوین شده است.

وی افزود: باید در زمینه کشاورزی و استفاده از آب و خاک کشور بیشترین بهره‌وری را به دست آوریم و حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه کشت و تولید توتون و تنباکو می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

در این مراسم علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس هم اظهار داشت: توجه به زنجیره اول تولید در دخانیات بسیار مهم است بسته‌های تشویقی خوبی برای تولید داخلی توتون و تنباکو در نظر گرفته شده است.

وی افزود: یکی از محورهای 6گانه برنامه هفتم حمایت از تولید داخل است که می‌تواند در مأموریت وزارت صنعت، جهاد کشاورزی و کار و تعاون قرار گیرد.

به گفته این نماینده مجلس، شرکت دخانیات می‌تواند تولید کیفی‌تر و کارآمدتر داشته باشد و به کشاورزان بیشتر کمک کند.

در این مراسم التفات داداش‌زاده کشاورز گیلانی گفت: ما حتی در زمین‌های زیر هزار متری هم کشت می‌کنیم و 95 درصد کشاورزان از زمین‌های اجاره‌ای در کشت توتون و تنباکو استفاده می‌کنند که سالانه بین 50 تا 60 میلیون تومان اجاره می‌دهند.

به گفته وی، با افزایش گرما کیفیت تولید توتون و تنباکو افت کرده است.

این کشاورز از مدیرعامل دخانیات درخواست کرد که در پرداخت بدهی آنها  2-3 سال مهلت بدهد و همچنین در مورد افزایش قیمت توتون تجدیدنظر کند.

همچنین محتشم‌زاده کشاورز دیگر نیز گفت: هزینه هر هکتار توتون و تنباکو 120 میلیون تومان است که قیمت خرید هر کیلو برگ توتون 50 هزار تومان است که در هر کیلو پنج هزار تومان ضرر می‌کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها